Po Ogierovi slaví první vítězství v novém týmu také Latvala. Triumfoval počtvrté ve Švédské rallye

První dvě soutěže letošního mistrovství světa vyhráli expiloti Volkswagenu. Sébastien Ogier opanoval lednovou Rallye Monte Carlo, Jari-Matti Latvala v neděli Švédskou rallye.
Jari-Matti Latvala zakotvil po rozpuštění tovární týmu Volkswagen u japonské Toyoty.
Jari-Matti Latvala zakotvil po rozpuštění tovární týmu Volkswagen u japonské Toyoty. | Foto: Toyota Media

Karlstad - Jari-Matti Latvala ovládl počtvrté v kariéře Švédskou rallye, poprvé za volantem nové Toyoty Yaris WRC. Finský pilot vyhrál před dvojicí fordů. Druhý Ott Tänak z Estonka na něj ztratil 29,2, o další asi půlminutu skončil obhájce titulu Sébastien Ogier.

"Je to úžasné. Nový tým, nové auto, teprve druhá soutěž a už jsme vyhráli," liboval si v cíli šťastný Latvala.

Jari-Matti Latvala slaví triumf ve Švédské rallye:

Na zasněžených cestách v okolí Karlstadu Latvala zvítězil už se třetí značkou. V letech 2008 a 2012 řídil ford, při posledním prvenství před třemi lety volkswagen. Toyotu vrátil na první místo poprvé od Čínské rallye v roce 1999, na jehož konci japonský výrobce šampionát opustil.

Stejně jako v lednové soutěži jim i nyní na severu Evropy usnadnil cestu k pódiovým umístěním Thierry Neuville. Belgičan při suverénním vedení opět v závěru předposledního dne udělal chybu, v sotva dvoukilometrové superspeciální zkoušce poškodil svůj hyundai a vypadl z bodovaných pozic.

Sobotní havárie Thierryho Neuvilla:

Tänak si v druhé rallye v sezoně vyrovnal životní maximum. Před startem poslední etapy mohl pomýšlet i na premiérový triumf, protože Latvala před ním na začátku dne vedl jen o necelé čtyři sekundy. Fin ale závěrečnou etapu zcela ovládl a byl nejrychlejší ve zbylých třech zkouškách včetně závěrečné bonusové power stage. Ta stejně jako v Monte Carlu přinesla alespoň nějaké body Neuvilleovi, který jinak skončil třináctý.

Deváté místo obsadil tovární jezdec Škody Pontus Tidemand ze Švédska, který za volantem fabie vyhrál kategorii WRC2.

Švédská rallye, podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích:

1. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris) 2:36:03,6, 2. Tänak, Molder (Est./Ford Fiesta RS) -29,2, 3. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta RS) -59,5, 4. Sordo, Martí (Šp./Hyundai i20) -2:11,5, 5. Breen, Martin (Ir., Brit./Citroën C3) -2:51,2, 6. Evans, Barritt (Brit./Ford Fiesta) -5:26,6.

Průběžné pořadí (po 2 z 13 závodů): 1. Latvala 48, 2. Ogier 44, 3. Tänak 33, 4. Sordo 25, 5. Breen 20, 6. Evans 18, ...11. Kopecký 4.

Pohár konstruktérů: 1. M-Sport Ford 73, 2. Toyota Motorsport 53, 3. Hyundai Motorsport 40, 4. Citroën Racing 26.

 

Právě se děje

před 14 minutami

Vládní strany na Slovensku chtějí snížit penze představitelům komunismu

Vládní strany na Slovensku chtějí snížit penze představitelům někdejšího komunistického režimu a pracovníkům některých jeho bezpečnostních složek. Návrh příslušného zákona ve čtvrtek v prvním čtení schválila slovenská sněmovna. Podle poslankyně nejsilnějšího vládního hnutí Obyčejní lidé a nezávislé osobnosti a spoluautorky předlohy Anny Andrejuvové by zákon mohl postihnout kolem 7000 lidí.

Podle návrhu se zákon bude vztahovat kromě jiných na poslance parlamentu a členy vlády v komunistickém Československu, dále na příslušníky komunistické tajné policie StB, některé řídící pracovníky v oblasti bezpečnostních služeb či členy a zaměstnance ústředního výboru Komunistické strany Československa a Komunistické strany Slovenska, a to do pádu komunismu v roce 1989.

"Má napravit hlavní nespravedlnost, že ti, kteří byli pronásledování, často umírají v chudobě a jejich pronásledovatelé z doby totality mají specifické výsady," řekl k zákonu slovenský ministr životního prostředí Ján Budaj, který byl na podzim 1989 jedním z hlavních řečníků na protikomunistických mítincích v Bratislavě.

Zdroj: ČTK
Další zprávy