Od našeho zpravodaje - Stalo se to před rokem na rychlostní zkoušce Koráb. Spolujezdec zahlásil: "Pravá šest, výjezd klouže." Ale ať Dohnal šlapal na brzdy, jak chtěl, vůz neposlouchal.
Následovalo nechtěné instruktážní video pro fanoušky, proč nestát na vnější straně zatáčky proti rozjetému rallyovému speciálu. Peugeot překonal "mlíko" vytyčující zakázanou zónu, prorazil kovový plot a doklouzal až mezi odstavená auta diváků.
Video z kritického okamžiku Reného Dohnala na loňské "Šumavě" (pozor, obsahuje expresivní výrazy):
Šumava Rallye Klatovy 2018.....jak začít. V prvé řadě chci říci, že jsem si závod užíval, cítil jsem, že jsem navázal na rychlost z Valašky a vymazal loňský karambol, kdy se mi propadnul brzdový pedál na podlahu a my se zastavili ve 100 kilometrech o strom.....Když jsem tehda půl roku nezávodil, měl jsem dost času na to přemýšlet. Jaký to má celé smysl a zda mi to za to opravdu stojí. Stalo se totiž to čeho jsem se vždy bál. Nikdy se mi nezačaly ježit chlupy více než při představě, že prošlápnu brzdový pedál a budu se řítit proti pevné překážce. Věděl jsem, že se to stát může, ale je to mizivá šance.....stalo se. Když jsem se vracel, pomáhala mi představa, že se to byla velká shoda náhod a je přeci mizivá šance, že se to stane podruhé. Tahle úvaha mi vlastně dodala zpět sebedůvěru a vizi, že bude líp, že to nemá smysl celé ukončovat. Nicméně nyní k tomu co se stalo včera. Bohužel se historie opakovala....zaplať panbuh se šťastným koncem. Ten nahoře si nemohl vybrat pro prasknutí brzdové hadice lepší místo než které si vybral. Neumím si představit co by se včera stalo být to v takové rychlosti proti stromům. Už to nebylo 100km/h jako loni v Krumlově. Popisovat co se stalo asi nemusím, pocity které prožívám po té co jsem 2x během necelého roku prošlápnul brzdový pedál do prázdna, také ne. Video z onoho momentu nepřikládám proto, že bych vám chtěl ukázat jak jsem oni krizi zvládnul a jakou jsme měli kliku. Chci, aby tohle video sloužilo jako ilustrace, jak se může auto nečekaně zachovat. Jde mi hlavně o apel na diváky. Od pořadatele, který jen tak tak unikl jsme se dozvěděli, že v té oné únikovce seděli asi 10 minut před tím 3 lidé. Ano, bylo hezky vidět, relativně bezpečné místo, ale schválně si spočítejte za jakou chvíli auto bez brzd ujede onu vzdálenost až k zábranám. Myslete prosím vždy na to, že ne pokaždé to má řidič v rukách....někdy je i posádka pouhým pasažérem. Dám si teď pár dní volna na přemýšlení o své budoucnosti. Chci závodit, nejsem máčka, ale vrátil jsem se napoprvé proto, že už se to prostě nemůže stát a stalo velmi, velmi brzy. Děkuji všem co to dočetli až sem. Potřeboval jsem se vyventilovat a sdělit své pocity. Vím, že se to v dnešní době nenosí, ale nechci si hrát na něco co nejsem :)
Zveřejnil(a) Dohnal rallye team dne 22. April 2018
"Něco takového se mi stalo za život dvakrát. Poprvé to skončilo velkou havárií, loni to naštěstí bylo s dobrým koncem. V hlavě je to do jisté míry pořád i po roce. Ale při rychlostní zkoušce se člověk musí tak soustředit. Je v takovém transu, že nad podobnými věcmi nepřemýšlí," popsal Dohnal své pocity.
Na místo činu se kunovický pilot vrátil i tento rok. A i když se prokletá zatáčka jela tentokrát z druhé strany, na brzdu šlapal se smíšenými pocity. "Místo, kde se nám to stalo, se letos na Šumavě jelo naopak. Když jsme se k němu ve vysoké rychlosti blížili, tak mi to samozřejmě v hlavě trochu probliklo. Ale auto zabrzdilo a funguje," řekl s úsměvem 27letý jezdec. "Tu závadu z loňského roku jsme odstranili a věřím, že se to už nestane."
Gumová ruleta jako ve formuli 1
Letos si Dohnal s navigátorem Romanem Ševcem rok staré trable vynahradili. V Peugeotu 208 R2 vyhráli v domácím šampionátu hodnocení vozů s pohonem jedné nápravy, svoji třídu a ovládli také Peugeot Rallye Cup.
"V pátek to byl obrovský očistec a velká pneumatiková loterie, kterou jsme nějak zvládli. V poslední erzetě jsme poskočili na první místo v mistráku a vedení jsme si drželi i v Peugeot Cupu. Na sobotu jsme zvolili střední směs a neriskovali jsme jako konkurence tu nejtvrdší. Ale mraky se tam vzadu v rychlostních zkouškách honily obrovským způsobem, každou chvíli něco spadlo. S nejtvrdší směsí by to byl obrovský průšvih, takhle jsme schopní když tak před erzetou hodit na předek mokré gumy a bylo by to fajn," řekl Dohnal pro deník Aktuálně.cz v servisní zóně v Janovicích nad Úhlavou před poslední sérií měřených testů.
Kde se v mladém muži ze Slovácka vzala láska k rallye? K vůni benzinu a spálených gum přičichl už jako dítě, protože se narodil do "soutěžácké" rodiny. A vášeň pro rychlostní zkoušky v něm zůstala dodnes.
"Rallye pro mě znamená hlavně zábavu. Samozřejmě nás neživí, je to koníček a styl našeho života. Vyrůstal jsem v tom od dětství. Táta závodil, takže k tomu mám silný vztah," vzpomínal Dohnal, který má na svém kontě už šest desítek rallye.
Jako svoje závodnické "náčiní" už několik let používá vozy z koncernu PSA. Po anabázi s Citroënem teď načal už třetí kompletní sezonu v Peugeotu 208 R2.
"Zvykl jsem si na něho velmi rychle. Optimální je i poměr cena/výkon. Je vidět, že ve skupině dvojkolek je to vůz, s nímž je možné bojovat o přední příčky. Peugeot pro mě znamená auto, které funguje a na které se můžu spolehnout. Technické závady se prostě v rallye občas stávají, ale jinak je to naprosto spolehlivý vůz," dodal Dohnal.