Praha - Když se loni spojili zástupci českého dovozce automobilů Peugeot a Autoklubu ČR s cílem vytvořit platformu pro mladé české rallyové piloty, nikdo nečekal, že hned první "ostrý rok" přinese tolik trofejí. Filip Mareš vybojoval ve voze Peugeot 208 R2 titul v evropské trofeji ERT ve třídách Junior i ERT3. Tedy v kontinentálním seriálu zaštiťovaném Mezinárodní automobilovou federací FIA.
"Byla to pro nás všechny fantastická a velmi přínosná sezona. Dosáhli jsme několika hodnotných výsledků a získali spoustu cenných zkušeností i krásných zážitků. Rozhodně považuji letošní sezónu za svou zatím nejúspěšnější," uvedl na včerejší tiskové konferenci 25letý Mareš, který hodnocení ve třídě Junior opanoval i v domácím šampionátu.
Tím ovšem "učení" Filipa Marešem se spolujezdcem Janem Hlouškem zdaleka nekončí. Příští rok - opět ve třídě Junior a s Peugotem specifikace R2 - vyrazí porovnat síly se soupeři v evropském šampionátu v automobilových soutěžích.
"S Filipem a Honzou jsme během jednoho roku stihli dosáhnout téměř všech vytyčených cílů, a to minimálně v našem mistrovství a blízkém okolí v podobě ERT Junior Trophy. Proto je logické posádku v druhém roce posunout ještě dál a jejich kolbištěm nemůže být nic jiného než mistrovství Evropy juniorů," uvedl manažer týmu Stanislav Kafka.
Nástup na poslední chvíli
Jak už to u nových projektů bývá, i tady se objevily počáteční komplikace. Kvalifikačním sítem sice loni jako nejperspektivnější jezdec prošel Karel Kupec, ale ten krátce před startem sezony z projektu odešel, a tak přišla šance pro 25letého FIlipa Mareše, jenž se výběru talentu nazvaném Autoklub Rallye Star také úspěšně zúčastnil.
To všechno se muselo stihnout doslova na poslední chvíli, jen několik dní před startem úvodního podniku domácí sezony, Rallye Šumava. Ale jak byla začátek roku hektický, tak se konec proměnil v oslavy.
Filip Mareš a Jak Hloušek s poháry z European Rallye Trophy:
Sluší jim to co říkáte? Filip Mareš Honza Hloušek #APRT #Champs Rallye Waldviertel www.ewrc.cz
Zveřejnil(a) Autoklub Rally Talent dne 20. Listopad 2016
"Věříme, že jsme se Autoklubu ČR a všem partnerům projektu odvděčili kvalitním reprezentováním a dosaženými výsledky. Zejména titul českého juniorského mistra a také dvojité vítězství v seriálu European Rallye Trophy je pro nás obrovský úspěch a současně velkou motivaci do další práce," prohlásil Mareš, který se příští rok dozví jméno svého možného týmového parťáka či nástupce.
Hledání talentů nekončí
Projekt Autoklub Rallye Talent byl totiž koncipován jako dvouletý. První rok má posádku provést všemi úskalími rallyového sportu, druhý potom posádce umožnit předvést naučené. Už za necelý rok se uskuteční výběrová kola, tak aby se v sezoně 2018 mohl (nejen) po rychlostních vložkách prohánět další mladý talentovaný pilot v kvalitním voze a se zajištěným zázemím.
"Pro mě bylo důležité vědět už na začátku sezony, že ji mám zajištěnou až do konce včetně servisu, logistiky a dalších věcí, takže jsem se mohl soustředit hlavně na auto a mé výkony," liboval
Ovšem o část svého zázemí se v rámci procesu učení života soutěžního pilota musí postarat sám pilot. Mareš, který se po českých rychlostních zkouškách prohání už od roku 2010, dokázal díky svým partnerům získat peníze na čtvrtinu startů v mezinárodním mistrovství ČR. A to se už bavíme o částkách v řádech stovek tisíc korun.