Alghero - I když ho nezlomil ani pětiminutový trest za porušení pravidel v předchozí soutěží MS, nedokázal srdnatě bojující Martin Prokop s Fordem v Italské rallye dosáhnout na body a obsadil konečné jedenácté místo. Jan Kopecký ve Škodě Fabia R5 dojel devátý.
Prokopa velmi rozezlil trest za poškození jedné z plomb na diferenciálu, který má tým v rezervě na své jihlavské základně.
"Jen jsme mailem nahlásili pravděpodobné poškození plomby na jednom náhradním diferenciálu, který je v Čechách a hned nám přilítne takový flastr. To je jako začínat hokejový zápas za stavu 0:5," uvedl český jezdec v tiskové zprávě.
A kind of tilting at windmills...but still going ;) Thanks for support! Tak trochu boj s větrnými mlýny...ale pořád jedeme ;) Díky za podporu!
Zveřejnil(a) Martin Prokop Official dne 10. červen 2016
"Musím říct, že jsem se chtěl v pátek ráno sbalit a odjet domů, ale když jsem viděl celý tým s veškerým zázemím, které jsme dovlekli až sem na Sardinii, řekl jsem si, že to zkusím odjet, i když celá soutěž je tím už poznamenána. Jsem zhnusený a bez motivace," dodal.
A po dojetí dnešní poslední rychlostní zkoušky byl ještě ostřejší. "Nejsem s touto situací spokojený, končím v mistrovství světa. Nevím, kdy pojedeme další soutěž," citují Prokopa stránky ewrc-results.com.
To by znamenalo, že by přednost před WRC dostal nově připravovaný tým pro Rallye Dakar a Prokop by také mohl více závodit na okruzích.
Pilot stáje Jipocar Czech National Team se postupně prodíral z předposledních 44. místa po úvodní divácké rychlostní vložce až na hranici bodované desítky. Od té ho v cíli 13. Rally Italia Sardegna dělilo jen 34,4 vteřiny. Bez penalizace by Prokop skončil před krajanem Kopeckým na deváté pozici.
Kopecký ve WRC2 nestačil jen na finského soupeře Teemu Suninena, který rovněž řídil Fabii. Na prašných šotolinových cestách se propracovával vpřed ze zadních pozic po defektu v páté zkoušce.
"V pátek to s námi nevypadalo dobře, ale věděli jsme, že prakticky celá soutěž je ještě před námi a máme dost času s tím ještě něco udělat. Prostě jsme to nevzdali," řekl ČTK Kopecký.
Pro druhý triumf v kariéře si na Sardinií dnes dojel Thierry Neuville v Hyundai. Belgičan porazil o necelých 25 vteřin Jari-Matti Latvalu s VW, třetí byl jeho týmový kolega a obhájce titul Sébastien Ogier.
Volkswagen nevyhrál už tři soutěže po sobě, což se stalo poprvé od návratu německé značky do světového šampionátu v roce 2013.
Italská rallye, podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích:
1. Neuville, Gilsoul (Belg./Hyundai i20) 3:35:25,8, 2. Latvala, Anttila (Fin./Volkswagen Polo-R) -24,8, 3. Ogier, Ingrassia (Fr./Volkswagen Polo-R) -1:37,8, 4. Sordo, Martí (Šp./Hyundai i20) -2:54,0, 5. Tänak, Mölder (Est./Ford Fiesta RS) -5:26,4, 6. Camili, Veillas (Fr./Ford Fiesta RS), ...9. Kopecký, Dresler (ČR/Škoda Fabia R5) -9:47,0, 11. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta RS) -14:02,9.
Průběžné pořadí MS (po 6 ze 14 závodů): 1. Ogier 132 b., 2. Sordo 68, 3. Mikkelsen (Nor./Volkswagen Polo-R) 67, 4. Östberg (Nor./Ford Fiesta RS) 58, 5. Paddon (N. Zél./Hyundai i20) 57, 6. Latvala 56, ...13. Prokop 10, 21. Kopecký 2.
Pohár konstruktérů: 1. Volkswagen 178, 2. Hyundai 108, 3. M-Sport Ford 90, 4. Hyundai N 78, 5. Volkswagen II 74, 6. Dmack Ford 40, 7. Jipocar 18.