Formule E přepíše dějiny švýcarského sportu. V Curychu se pojede první okruhový závod od roku 1955

Radek Vičík Radek Vičík
9. 6. 2018 7:05
Švýcarsko je, co se motoristického sportu týče, zemí velkých paradoxů. Okruhové závodění zde bylo po dlouhé dekády zakázáno, přesto země dala světu řadů úspěšných pilotů dvou i čtyř kol, a také jeden z historicky nejstarších týmů na současném startovním roštu formule 1. První závod na okruhu od roku 1955 budou v neděli hostit ulice Curychu, pojede se elektrická Formule E.
VC Valencie 2005, Moto3: Thomas Lüthi slaví titul mistra světa
VC Valencie 2005, Moto3: Thomas Lüthi slaví titul mistra světa | Foto: ČTK

Švýcarská vlajka vlála a vlaje vysoko nejen ve světě čtyř kol. Thomas Lüthi patří více než dekádu k hvězdám světového šampionátu silničních motocyklů. Už v roce 2005 coby 18letý mladíček získal titul mistra světa v kubatuře do 125 ccm. I když pak vyhrál dalších deset Grand Prix, série zranění a smolných pádů mu zatím nedovolily získat další. Loni neúspěšně válčil v Moto2 o prvenství s Francem Morbidellim. Přitom právě tento italský závodník je letos jeho při vysněném debutu v MotoGP v barvách stáje Marc VDS.

Lüthi je už třetím švýcarským motocyklovým mistrem světa. Luigi Taveri získal tři vavříny ve stopětadvacítkách v 60. letech, v osmdesátých letech byl zase Stefan Dörflinger nedostižným čtyřnásobným šampionem "malorážek" o objemu 50 a později 80 ccm.

A to ještě musíme připomenout rok 2012, kdy se mistrem světa Moto2 stal Marc Marquez na švýcarském šasi Suter osazeným jednotným motorem Honda. Stroj byl vyroben v dílnách bývalého závodníka Eskila Sutera.

 

Právě se děje

Další zprávy