Salač stál v osmé řadě, ale nevyšel mu start a klesl až na 28. pozici. Jezdec týmu Gresini sice postoupil o několik pozic, ale první dvacítka - nemluvě o bodovaných pozicích v top 15 - byla v úvodu Grand Prix daleko.
"Bohužel už v najížděcím kole jsem pociťoval, že motorka nemá výkon, jaký by měla mít a šla hodně málo do otáček. Týmu jsem to řekl na startu, bohužel na nic nepřišli. Měl jsem kvůli tomu špatný start a prvních pět kol mi motorka jela na 70 % výkonu," vysvětlil po závodě rodák z Mladé Boleslavi.
V osmém okruhu se mu ztrátu podařilo vymazat a také díky sérii pádů poskočil na dvacátou příčku.
Pak si ale zkrátil zatáčku číslo deset. Za to musel absolvovat trest v podobě průjezdu tzv. long lapu, tedy vytáčenou delší stopu v jedné ze zatáček.
Ovšem dramatický vývoj Grand Prix českého jezdce nechal ve hře o body, když se i po absolvování penalizace držel na 17. příčce. Na první bodovanou pozici ztrácel kolem dvou sekund.
"Po pátém kole začala stíhací jízda, ale dostal jsem highsider v poslední zatáčce. Naštěstí jsem to ustál, ale dostal jsem ránu helmou do kapoty a po celý zbytek závodu mi tekla krev z nosu a špatně se mi dýchalo," popsal stíhací jízdu.
Ve 21. kole se Salač dostal na patnácté místo. To udržel až do cíle a připsal si tak letos pátý bod. Loni přitom v Le Mans stál na stupních vítězů, když v kategorii Moto3 skončil druhý. Letos přestoupil do silnější kategorie, v níž potřetí bodoval.
Pro suverénní vítězství si dojel Španěl Augusto Fernandez, krajanovi Aronu Canetovi ujel o čtyři sekundy. Třetí byl Somkiat Čantra z Thajska.
Vedoucí muž průběžného pořadí Celestino Vietti i přes konečnou osmou pozici uhájil náskok ve výši 16 bodů.
V MotoGP potřetí v této sezoně triumfoval Ital Enea Bastianini na Ducati z týmu Gresini. Italská značka slavila double, protože druhý dojel její tovární jezdec Jack Miller. Třetí byl třetí Španěl Aleix Espargaro.
Na čtvrté příčce dojel domácí obhájce titulu Fabio Quartararo. Tovární jezdec Yamahy si udržel vedení v průběžném pořadí. V něm má na prvním místě náskok čtyř bodů před Aleixem Espargarem. Bastianini je o další čtyři body zpět třetí.
Během úvodního závodu Moto3 v Le Mans zaúřadovalo nevyzpytatelné počasí. V prvním kole začalo lehce pršet. Celá řada jezdců, včetně lídra průběžného pořadí Sergia Garcíi ze Španělska, šla k zemi.
#FrenchGP 🏍️
— Boertje Pummel (@BoertjePummel) May 15, 2022
Regen 😱
Ze vallen allemaal
Ze gaan herstarten pic.twitter.com/RGYzLjfZbY
Jízda byla okamžitě zastavena, jelo se znovu až po kratší přestávce. Sice se všemi jezdci, ale jen na 2/3 původně plánované délky.
V cíli se po těsné bitvě radoval Španěl Jaume Masia z KTM, který Ajumu Sasakiho z Japonska na Husqvarně porazil o pouhých 185 tisícin vteřiny. Třetí skončil další Španěl Izan Guevara v sedle GasGasu.
García na stroji GasGas obsadil sedmou příčku. V čele seriálu má 17bodový náskok před dvojicí Masia, Dennis Foggia (Itálie, Honda).
Velká cena Francie, závod mistrovství světa silničních motocyklů v Le Mans:
Moto3: 1. Masiá (Šp./KTM) 24:04,119, 2. Sasaki (Jap./Husqvarna) -0,150, 3. Guevara (Šp./GasGas) -0,220, 4. Foggia (It./Honda) -0,322, 5. Suzuki (Jap./Honda) -0,529, 6. Tatay (Šp./CFMoto) -1,594.
Průběžné pořadí (po 7 z 21 závodů): 1. García (Šp./GasGas) 112, 2. Masiá 95, 3. Foggia 95, 4. Guevara 89, 5. Sasaki 75, 6. Öncü (Tur./KTM) 70.
Moto2: 1. A. Fernández 40:31,726, 2. Canet (oba Šp./Kalex) -3,746, 3. Čantra (Thaj./Kalex) -4,628, 4. Beaubier (USA/Kalex) -4,745, 5. Ogura (Jap./Kalex) -15,376, 6. Schrötter (Něm./Kalex) -17,547, …15. Salač (ČR/Kalex) -32,063.
Průběžné pořadí (po 7 z 21 závodů): 1. Vietti (It./Kalex) 108, 2. Ogura 92, 3. Canet 89, 4. Arbolino (It./Kalex) 70, 5. A. Fernández 69, 6. Roberts (USA/Kalex) 66, …26. Salač 5.
MotoGP: 1. Bastianini (It./Ducati) 41:34,613, 2. Miller (Austr./Ducati) -2,718, 3. A. Espargaró (Šp./Aprilia) -4,182, 4. Quartararo (Fr./Yamaha) -4,288. 5. Zarco (Fr./Ducati) -11,139, 6. M. Márquez (Šp./Honda) -15,155.
Průběžné pořadí (po 7 z 21 závodů): 1. Quartararo 102, 2. A. Espargaró 98, 3. Bastianini 94, 4. Rins (Šp./Suzuki) 69, 5. Miller 62, 6. Zarco 62.