Rumburský rodák patřil do pětice "Zlaté generace" československých motokrosařů, spolu se Zdeňkem Velkým, Miroslavem Halmem, Jiřím Churavým a Antonínem Baborovským.
Falta spojil svoji závodnickou kariéru s dresem pražské Dukly. V letech 1971 až 1982 se na mistrovství světa v kubatuře do 250 ccm osmkrát umístil mezi desítkou nejlepších.
Největšího úspěchu dosáhl v roce 1974, kdy se dokonce stal světovým šampionem. Jenže o něj záhy přišel politickými triky v zákulisí ve prospěch sovětského závodníka Gennadije Mojsejeva.
"Jury po protestu Rusů na můj údajný předčasný start rozhodla o penalizaci jednou minutou, tím jsem spadl na osmé místo. Velký zájem na tom měli nejen Rusové, ale angažoval se i zástupce KTM, na níž jel můj největší soupeř v boji o titul Mojsejev. Ten pán, který prodával stroje KTM ve Švýcarsku, byl dokonce ředitelem závodu. Naši zástupci protest na Rusy, kteří mě dvakrát poslali na zem, stáhli, že si za to můžu sám… Tím jim otevřeli cestu k titulu," řekl později Falta o posledním závodu šampionátu ve švýcarském Wohlenu.
Mistrem světa se tak stal závodník SSSR, který během posledního závodu Faltu úmyslně blokoval.
V roce 2020 byl Falta vyznamenán prezidentem Milošem Zemanem medailí Za zásluhy I. stupně, za zásluhy o stát v oblasti sportu. "Je to po těch letech obrovská satisfakce. Vyznamenání si moc vážím a děkuji za něj, vím, že návrh už byl podán letos počtvrté, a konečně to vyšlo," uvedl Falta v tiskové zprávě Autoklubu České republiky (AČR), který jej na ocenění navrhl.
Po skončení závodění se Falta věnoval renovaci starých motocyklů. Jeho kariéru zmapovala kniha Ukradený titul, kterou napsal sportovní redaktor Ivo Helikar.