Sestřelení Hamiltona byl taktický faul, tvrdí Mercedes. Jsem rád, že žiju, dodal Brit

ČTK mih ČTK, mih
13. 9. 2021 13:13
Britský pilot formule 1 Lewis Hamilton si po kolizi s Maxem Verstappenem ve Velké ceně Itálie stěžoval na bolavý krk a byl rád za zavedení ochranného systému halo, který ho ochránil ještě před horším zraněním. Podle šéfa stáje Mercedes šlo o "taktický faul" nizozemského jezdce.
Video: Asociated Press

Úřadující mistr světa odstoupil poté, co se střetl ve 26. kole s nizozemským rivalem, který po vzájemném kontaktu dopadl shora se svým monopostem Red Bull na jeho mercedes. Hamilton se pozastavil i nad tím, že se soupeř po kolizi nepřesvědčil, zda je zdravotně v pořádku.

"Abych byl upřímný, pořád mě to trochu bolí. Navíc ve mně ještě pulzuje adrenalin, takže až vyprchá, ještě to přijde k sobě. Cítím se však velmi šťastný. Díky bohu za systém halo. Myslím, že mi zachránil život, zachránil mi krk. Byla to velká rána, ale jediné, na co jsem i po nehodě myslel, bylo, zda můžu dál pokračovat v závodě," řekl Hamilton pro Motorsport.com.

Zatímco šéf týmu Red Bull Christian Horner označil kolizi za závodní incident, jeho protivník z Mercedesu Toto Wolff přirovnal Verstappenovo počínání k taktickému faulu ve fotbale. Oba jezdci se totiž přetahují o průběžné vedení v pořadí mistrovství.

"Max věděl, že když před ním Lewis zůstane, tak má jisté vítězství," spekuluje Wolf.

Podobný názor má i bývalý jezdec formule 1 Damon Hill. "Díval jsem se na opakované záběry a bylo v podstatě nemožné, aby to Maxovi v první zatáčce vyšlo. Nerad někoho z tohohle obviňuji, ale můj závěr je, že mu asi proběhlo hlavou ´musím ho vyřadit´," prohlásil Hil pro Sky F1.

Nizozemský jezdec pak byl komisaři potrestán ztrátou tří míst na startu příštího závodu v Rusku.

Nehodou se chce znovu zabývat i mezinárodní federace FIA, podle závodního ředitele Michaela Masiho byla totiž neobvyklá a došlo k ní v relativně nízké rychlosti. "Naše bezpečnostní oddělení se na to detailně podívá, vyšetří to a uvidíme, jak bychom se mohli poučit a co můžeme zlepšit do budoucna," uvedl Masi. Experti nyní shromažďují všechna dostupná data a záběry.

"Nečekal jsem, že Max ztratí po vjezdu na obrubník kontrolu nad vozem a narazí do mě. Když se podívám zpětně na záběry, stalo se to velmi rychle. Byl jsem ale dál v závodním módu, a i když jsem tam seděl s mírnou bolestí, říkal jsem si: Jedeme, pokračujeme. Auto se však nechtělo pohnout,“ vyprávěl Hamilton, který tak dál ztrácí v pořadí šampionátu na vedoucího Verstappena pět bodů.

Šlo navíc již o druhý vzájemný souboj aspirantů na titul, který skončil vzájemnou kolizí. Zatímco ale po nehodě v Británii kritizoval Verstappen svého soka za to, že slavil následné vítězství, aniž by bral ohled na to, že on skončil v nemocnici, netajil nyní překvapení nad reakcí svého rivala zase Hamilton.

"Viděl jsem, jak Max vystoupil a jen tak prošel kolem. Trochu mě to překvapilo, protože si myslím, že když vyletíme z tratě a něco se nám stane, chceme se v první řadě ujistit, zda je ten, do kterého jsme narazili, v pořádku. Důležité ale je, že jsem se dostal ven a můžeme bojovat dál," dodal britský jezdec.

Příští Velká cena Ruska se uskuteční 26. září.

 

Právě se děje

Další zprávy