Vše začalo během předsezonního testování v Bahrajnu, kde Red Bull vznesl oficiální stížnost na Ferrari a McLaren.
Podle technického ředitele Red Bullu, Pierra Wacheho, oba týmy údajně využívají flexibilní zadní křídla, která jim poskytují nepovolenou výhodu.
"Stále se to děje. Myslím, že Ferrari a McLaren stále používají techniku mini-DRS," řekl Wache ještě v Sáchiru.
Mezinárodní automobilová federace FIA začala tato obvinění obratem vyšetřovat. Inspektoři FIA se vydají do Maranella, sídla Ferrari, aby důkladně prozkoumali nejnovější monopost Scuderie.
Jejich úkolem je zjistit, zda jeho zadní křídla splňují technické předpisy a zda nedochází k porušení pravidel. Ferrari však tato obvinění odmítá a podle italského portálu FUnoAnalisiTecnica neočekává žádné závažné problémy.
Situace připomíná loňský spor, kdy Red Bull po loňské Velké ceně Ázerbájdžánu obvinil McLaren z použití tzv. "mini-DRS" triku na zadním křídle.
Ačkoli tento design techničtí komisaři v Baku schválili, McLaren po konzultaci s FIA souhlasil s drobnými úpravami křídla, aby předešel dalším sporům. Byl to další důkaz faktu, jak citlivé jsou týmy na jakékoli technické inovace soupeřů, které by mohly ovlivnit konkurenceschopnost na trati.
V centru této kontroverze se - ne vlastní vinou - ocitl také Hamilton, který po dvanácti letech opustil Mercedes a přestoupil k Ferrari. Britův příchod k italské stáji byl jednou z největších událostí před začátkem sezony.
Hamilton již absolvoval několik soukromých testů s Ferrari, včetně jízdy na okruhu ve Fioranu a v Barceloně. Během testu v Barceloně však došlo k nehodě, při níž Hamilton narazil do bariér.
Navzdory této nehodě zůstává Hamilton optimistický a před nadcházející sezonou si věří. Adaptaci šampiona na nový tým a vůz pečlivě sledují odborníci i fanoušci.
Bývalý pilot F1 Anthony Davidson upozornil, že přizpůsobení se novému monopostu nemusí být snadné ani pro tak zkušeného jezdce, jako je Hamilton. "Bude se muset přizpůsobit všem ovládacím prvkům, jako jsou pedály nebo volant," řekl účastník 59 Grand Prix.
Tato předsezonní kontroverze připomněla, jak napjaté jsou vztahy mezi týmy. Red Bull, jako úřadující šampion, je odhodlán udržet si svou pozici na vrcholu, zatímco Ferrari s Hamiltonem v čele usiluje o návrat na výsluní.
To slibuje od prvního závodu, kterým bude 16. března Velká cena Austrálie v Melbourne, dramatickou sezonu plnou rivality a technických soubojů.