A1 GP prý zvýhodňuje silné týmy. Česku se účast vyplatí

Ondřej Roubínek
26. 9. 2007 16:08
Český tým účast ve formulovém seriálu zvažoval
Český monopost pro A1 GP vyjede v nadcházející sezoně v nových barvách.
Český monopost pro A1 GP vyjede v nadcházející sezoně v nových barvách. | Foto: BPA/Martin Straka

Kalendář A1 GP

30. září 2007 - Zandvoort, Nizozemsko
14. října 2007 - Brno, Česko
4. listopadu 2007 - zatím neupřesněný závod v Asii
25. listopau 2007 - Sepang, Malajsie
16. prosinec 2007 - Žuhaj, Čína
20. ledna 2008 - Taupo, Nový Zéland
3. února 2008 - Sydney, Austrálie
24. února 2008 - Durban, Jižní Afrika
16. března 2008 - Mexico City, Mexiko
6. dubna 2008 - Šanghaj, Čína
4. května 2008 - Brands Hatch, Velká Británie

Praha - O tomto víkendu se rozjede nový ročník A1 GP World Cup od Motorsport. Do formulového seriálu, ve kterém zápolí národní týmy ve stejných monopostech, se znovu zapojí i Češi v čele s novou týmovou jedničkou Erikem Janišem.

Ale Češi svou účast dlouhou dobu zvažovali. Myslí si totiž, že některé týmy jsou v seriálu zvýhodňovány. "Jenom tušíme, v čem by toto 'tajemno' mohlo být," uvedl na tiskové konferenci šéf českého týmu Antonín Charouz.

Jednou z věcí, která se mu nelíbí, je rozdělování pneumatik. Ty jsou pro všechny týmy stejné a vozí se po světě od závodu k závodu. Nikdo prý přitom nekontroluje, jak jsou staré a jestli někde neležely několik dní na slunci, což by je mohlo poškodit.

A1 GP mění pravidla: Více bodů i zástávek v boxech - čtěte ZDE

"Dostáváme jednou dobré, jednou špatné. Když jsme chtěli o pneumatiky losovat, právě ty týmy, které se střídají v čele, to odmítly," naznačuje Charouz, že možná ne všechno záleží jen na umění jezdců. K nejistotě prý  přispívá i software motoru či služby jednoho inženýra, který bude letos působit hned u šesti týmů.

Češi se ale nakonec rozhodli startovat i v následujícím ročníku. Podle českého manažera především proto, že s vedením šampionátu dojednal výhodné finanční podmínky účasti. "Bude to pro nás ekonomicky výhodné, navíc to bude super trénink pro Erika," nastínil důvody Charouz.

Jedničkou bude mladík Erik Janiš

Jedničkou týmu totiž letos bude teprve devatenáctiletý Erik Janiš, který nahradí dosavadního lídra Tomáše Engeho. Záda mu bude krýt další mladík Jan Charouz. Výběr nebyl podle Antonína Charouze nijak složitý.

Českou jedničkou pro A1 GP bude Erik Janiš - více ZDE

Rozhodl zdravotní stav Engeho, který se chce dát dohromady po nepříliš vydařené sezoně a několika těžkých haváriích. Ale stejně jako dlouhodobě zraněný Jarek Janiš zůstává Enge v týmu, a v případě potřeby bude připravený zaskočit.

Do kokpitu monopostu, který má pro nadcházející sezonu nový design, by mohl dokonce usednout už při brněnském závodě A1 GP. Ten se uskuteční 12. - 14. října a Charouz uvažuje o tom, že Janiše nasadí do závodu nováčků. "Na domácí trati je na jezdce vyvíjen velký tlak a Erikovi přeci jen chybí zkušenosti," uvažuje Antonín Charouz.

Podívejte se: Český monopost pro A1 GP má nový design

Do Brna zadarmo. Vlakem

Kolem konání české Velké ceny panovaly dlouho pochybnosti, ale podle Charouze je už vše v pořádku: "Byly problémy s pořadatelem, protože se měnil majitel a nebyly splněny všechny závazky. Nyní je vše v pořádku a doufáme, že dorazí co nejvíce fanoušků."

K větší návštěvnosti má přispět i spolupráce s Českými drahami - každý, kdo se prokáže vstupenkou, bude mít v neděli cestu do Brna a zpět zcela zdarma.

Na tiskové konferenci ve Sporttownu na Václavském náměstí byla také slavnostně pokřtěna oficiální fotografická publikace A1 Grand Prix 2007/2007. Autorem je český fotograf Adolf Zika, který musel absolvovat všechny závody minulého ročníku a při cestování za rychlými vozy dvakrát obletěl zeměkouli.

 

Právě se děje

Další zprávy