Reichel se přesunul z Winnipegu na farmu do Manitoby, do AHL míří i Kořenář

Sport ČTK Sport, ČTK
12. 1. 2021 9:36
Český hokejový útočník Kristian Reichel zamířil z přípravného kempu Winnipegu do Manitoby v AHL. Také brankář Josef Kořenář bude nadále bojovat o premiérový start v NHL na farmě celku San Jose Sharks v týmu San Jose Barracuda.
Kristian Reichel
Kristian Reichel | Foto: ČTK

Dvaadvacetiletý syn olympijského vítěze z Nagana a trojnásobného mistra světa Roberta Reichla odehrál za Moose uplynulé dvě sezony a vybojoval si tam jako nedraftovaný hráč dvouletou dvoucestnou smlouvu s Jets, kterou uzavřel loni v polovině června.

V případě působení v NHL by si Reichel vydělal podle svého prvního kontraktu v NHL za dvě sezony celkem 1,505 milionu dolarů. V případě působení na farmě má základní příjem jen 70 tisíc dolarů ročně, ale na oba ročníky má jistý podpisový bonus po 15 tisících dolarů.

Reichel v uplynulé sezoně nasbíral v 39 zápasech AHL 17 bodů za 12 branek a pět asistencí. V ročníku 2018/19 sehrál za Manitobu 55 utkání a připsal si dva góly a osm přihrávek.

Předtím hrál účastník jednoho mistrovství světa osmnáctek a dvou světových šampionátů dvacítek rok v juniorské WHL za Red Deer. V české nejvyšší soutěži má na kontě za mateřský Litvínov 66 utkání a 12 bodů za pět branek a sedm asistencí.

Jeho otec Robert Reichel hrál v NHL za Calgary, New York Islanders, Phoenix a Toronto. S 630 body za 252 branek a 378 asistencí z 830 duelů je třináctým nejproduktivnějším Čechem v historii nejlepší ligy světa. V 70 utkáních play off přidal bývalý centr 31 bodů za osm gólů a 23 přihrávek.

Také Kořenář míří do AHL

Český brankář Josef Kořenář bude nadále bojovat o premiérový start v NHL na farmě celku San Jose Sharks v týmu San Jose Barracuda. Dvaadvacetiletý rodák z Pelhřimova, který při posunutém začátku severoamerických soutěží kvůli koronavirové krizi vypomáhal na startu sezony extraligovému Třinci, chytal v AHL už v uplynulých dvou sezonách.

Kořenářovi skončí po této sezoně tříletá nováčkovská smlouva, kterou si vybojoval už v roce 2017 na zkoušce u Sharks jako nedraftovaný volný hráč. Má podle ní roční příjem 700.000 dolarů, při působení v AHL 60.000 dolarů.

Na hostování v Třinci Kořenář v tomto ročníku odchytal 11 utkání s průměrem 2,44 obdržené branky na zápas, s úspěšností zákroků 90,46 procenta a jednou udržel čisté konto. V extralize už chytal předtím v sezoně 2017/18 za Jihlavu po roce stráveném v USHL v Lincolnu.

V AHL má Kořenář na kontě v základní části 67 startů s průměrem 2,81 gólu na utkání a úspěšností 90,1 procenta a vychytal šest nul. Ve čtyřech utkáních play off má průměr 3,45 branky na zápas a úspěšnost 89,8 procenta. V kádru Sharks před startem sezony zůstalo po jeho přesunu na farmu trio gólmanů Devan Dubnyk, Martin Jones a Alexej Melničuk.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 37 minutami

Některé britské čerpací stanice přerušily provoz. Nemá jim kdo dovézt palivo

V Británii muselo dočasně přerušit provoz několik čerpacích stanic, protože jim došly pohonné hmoty. Ty na ně kvůli chybějícím řidičům nákladních aut nemá kdo dovézt, v rafinériích je přitom benzinu i nafty dost. Ministr dopravy Grant Shapps dnes vyzval motoristy, aby se nesnažili natankovat si do zásoby, informovala veřejnoprávní BBC na svých internetových stránkách.

Agentura Reuters napsala, že u některých čerpacích stanic v Londýně a jihoanglickém hrabství Kent se dnes tvořily fronty aut. Asociace prodejců pohonných hmot doporučila motoristům, aby měli v nádrži tolik paliva, aby jim vystačilo na cestu k záložní stanici pro "vzácný" případ, že na první nebude k dostání.

V některých britských médiích se objevily informace, že britská vláda v situaci, kdy v zemi chybí až 100.000 řidičů nákladních aut, uvažuje o nasazení vojáků. "Pokud by to pomohlo, povoláme je," řekl Shapps BBC. Dodal ale, že není jasné například to, zda vojáci mohou řídit vozidla s civilní registrací.

Už měsíce zástupci supermarketů a zemědělců upozorňují, že vzhledem k nedostatku řidičů jsou narušené dopravní řetězce, kvůli čemuž mají problémy dostat zboží na pulty obchodů.

V televizi Sky Shapps řekl, že nedostatek řidičů je celosvětový problém kvůli tomu, že během pandemie covidu-19 se nekonaly zkoušky pro nové šoféry. Británie podle něho proto počet zkoušek zdvojnásobuje. Těm současným je v průměru 55 let a stěžují si na špatné pracovní podmínky i platy.

Řidičů je v Británii nedostatek ale i kvůli brexitu, po němž je pro pracovníky z jiných evropských zemí těžší získat pracovní povolení. Asociace silniční nákladní dopravy (RHA) vyzvala vládu, aby v blízké době tato pravidla zmírnila. K tomu Shapps řekl, že nechce, aby britské řidiče vytlačili jejich kolegové ze zemí Evropské unie, kteří mají nižší nároky na mzdy.

Rod McKenzie z RHA podle BBC řekl, že více řidičů profesi opouští, než do ní přichází. "Je to takhle jednoduché: všechno, co v Británii máme, se dováží nákladními auty. Takže pokud je nedostatek řidičů, je nevyhnutelné, že všechny věci, které chceme, nedostaneme, kdy chceme," řekl.

Zdroj: ČTK
před 55 minutami

San Marino bude v nedělním referendu rozhodovat o legalizaci potratů

Obyvatelé San Marina budou v neděli hlasovat v referendu o tom, zda chtějí povolit interrupce během prvních 12 týdnů těhotenství. Návrh dále žádá, aby úřady legalizovaly umělé přerušení těhotenství i po tomto období, pokud je ohrožen život či psychické zdraví ženy kvůli anomáliím nebo vývojovým vadám plodu, napsala dnes agentura AP. San Marino je jedním z posledních států v Evropě, které potraty zcela zakazují.

Zákaz interrupcí v San Marinu platí už od roku 1865. Tamní ženy proto cestují kvůli tomuto zákroku do Itálie, která maličký stát obklopuje ze všech stran, a kde jsou potraty legální od roku 1978. Pokud obyvatelé San Marina podstoupí v Itálii jiné lékařské zákroky, které v jejich vlasti nejsou dostupné - jako kupříkladu transplantace - veřejný zdravotnický systém náklady proplatí. To však neplatí pro potraty, jelikož je stát považuje za nelegální, píše AP.

Zastánci změny zákona proto upozorňují, že tato situace představuje finanční zátěž pro ženy, které interrupce podstupují. Kritici zákazu potratů rovněž tvrdí, že je trestem pro ženy, které byly znásilněny. "Pokud nechcete, aby se vědělo, že nemáte v úmyslu pokračovat v těhotenství, je mnohem méně pravděpodobné, že se obrátíte na policii a nahlásíte znásilnění," upozorňuje Joanna Nellesová z Rady Evropy, kde šéfuje oddělení, jež monitoruje dodržování Istanbulské úmluvy o potírání násilí na ženách a domácího násilí.

Antonella Mularoniová, která je pro zachování zákazu, podle agentury AP argumentuje tím, že ženy a dívky v San Marinu mohou dostat v lékárnách bezplatně antikoncepci včetně přípravku, jenž se používá po pohlavním styku.

Úřady San Marina, kde žije na 33 000 lidí, podle AP k referendu přistoupily poté, co k němu vyzvalo zhruba 3000 obyvatel v petici. Přičemž většina z nich byly ženy. Žádné průzkumy veřejného mínění však nejsou před hlasováním k dispozici. Pokud zvítězí zastánci změny restriktivního zákona, parlament San Marina bude nucen potraty legalizovat, poznamenala AP.

Mezi další malé země v Evropě, kde jsou interrupce zakázány, patří Malta, Andorra nebo britský Gibraltar. Některé z nich změnu zákonů zvažují. Například na Maltě, kde za potrat hrozí až tři roky vězení, letos jeden z poslanců předložil návrh zákona, který by tuto směrnici změnil. Podle maltských úřadů se nicméně trest uplatňuje jen zřídka a poslední známý rozsudek vězení kvůli potratu padl v 80. letech minulého století, píše AP.

Obyvatelé britského zámořského území Gibraltaru pak letos v červnu schválili zmírnění tamního zákona zakazujícího potraty. Odsouhlasili mimo jiné, aby byly interrupce možné do 12 týdne těhotenství v případě ohrožení fyzického nebo duševního zdraví ženy, či v případě, že bude poškození plodu neslučitelné s jeho životem. Interrupce má být také možná v případě početí při znásilnění nebo incestu.

Další zprávy