Praha - Pražský Lev nejen že přivedl z pražských celků do svého kádru největší hvězdy, ale také v této sezoně vyhrál pomyslný souboj o hokejového fanouška.
V základní části jej zdobila průměrná domácí návštěvnost 7.161 diváků na zápas, čímž své lokální konkurenty jasně předčil.
Na utkání Sparty přišlo v průměru 6.445 a na duely Slavie 4.747 diváků.
"Jsme rádi, že si fanoušci na Lva cestu našli. S návštěvností jsme určitě spokojeni," řekl pro Aktuálně.cz tiskový mluvčí Lva Jan Rachota (celý rozhovor si přečtěte ZDE).
Začátky byly krušné
Budou na nově vzniklý klub, který prakticky nemá vlastní fanouškovskou základnu, lidi vůbec chodit? A jak uspěje v konkurenci zaběhlého dua Sparta - Slavia? Tyto otázky se před sezonou objevovaly často a byly zcela logické.
Na úvodní zápas v KHL proti Rize přišlo do ochozů holešovické Tisport arény téměř šest a půl tisíc. Na první pohled dobré číslo. Jenže atmosféra byla chladná, pár desítek aktivních fanoušků v kotli to nezachránilo. V dalších zápasech počet navíc klesal.
"Klub vznikal v květnu, o několik měsíců později ho čekaly první zápasy. V srpnu se začal rodit fanklub, který na sebe postupně nabaloval další příznivce," připomněl Rachota hektické začátky.
Zlepšená atmosféra i rekord KHL
Postupně se však situace zlepšila. Příznivci víc fandili a klubu vyšla i strategie s občasným přesunem do O2 arény, kam vždy přišlo minimálně 12,5 tisíce příznivců.
Návštěvou 16.317 diváků na říjnový zápas s Dynamem Moskva dokonce Lev ustanovil historický rekord KHL. " Na play-off pak přišlo přes osm tisíc a atmosféra byla vynikající," připomněl Rachota vyvrcholení sezony.
Sparta a Slavia: Porážka to není
Sparta a Slavie tak v pomyslném boji o pražského fanouška zůstaly až za Lvem. Za prohru to však nepovažují.
"Porážka by to byla, kdyby Sparta a Lev byli soupeři, ale tak to není," tvrdí Rachotův protějšek ze Sparty Tomáš Zetek. "KHL je pro všechny české fanoušky novinka a je jasné, že o zápasy s atraktivními soupeři byl zájem," uvědomuje si.
Také ve Slavii přímý vliv Lva s návštěvností vlastních zápasů nespojují. "Odliv fanoušků přímo ke Lvu jsme nijak nezaznamenali. Samozřejmě nám přibyla konkurence, to přiznáváme a musíme s tím bojovat," říká marketingový manažer Slavie Jakub Mezlík.
Holešovičtí udrželi vysoký trend
Oba tradiční pražské kluby se víc než na čísla Lva dívají na ta vlastní.
Sparta může být spokojena. I díky nárůstu zájmu v době působení hvězd z NHL představuje průměr 6.445 druhou nejlepší návštěvnost holešovického celku za dlouhé roky.
"Důležité pro nás je spíš to, že fanoušci chodili na Spartu i ve chvílích, kdy se nedařilo, a to průměrné číslo je nakonec vyšší než v minulých sezonách," těší Zetka.
"Zároveň je hodně lidí, kteří chodí na Spartu i na Lva," podotýká tiskový mluvčí Holešovických. To ostatně přiznávali i sami fanoušci v ochozech.
Vlastní hvězdy na Slavii moc netáhly
Rovněž slávisté zaznamenali oproti loňskému ročníku vzestup divácké přízně. Přesto s průměrem 4.747 diváků na zápas opět spokojeni být nemohou.
"S tímto číslem patříme mezi extraligový průměr, ale spokojeni samozřejmě úplně nejsme. Vnímáme, že náš potenciál je vyšší," souhlasí Mezlík.
Příliš nepomohlo ani angažování hvězdných odchovanců Romana Červenky a Vladimíra Sobotky během výluky NHL. Ta sice obecně extralize zvedla návštěvnost, ovšem bylo to především díky jedinému jménu.
"Letos se ukázalo, že jediná česká hvězda NHL, která dokáže lidi přitáhnout do ochozů je Jaromír Jágr," říká bez obalu Mezlík.
"Co se týká Červenky a Sobotky, tak ti nám bezesporu pomohli sportovně, ale divácky se to bohužel neprojevilo. Určitě nás to mrzí," dodává.