Praha - Hokej je byznys. A v Americe o tom vědí víc než kdekoliv jinde. Nejlepší liga na světě uzavřela nový kontrakt. A to tak výhodný, že za 1,7 miliardy dolarů ročně nechá dresy všem klubům od sezony 2017/18 vyrábět firmu Adidas.
Fanoušci se ale už teď děsí: Adidas totiž za horentní sumu vynaloženou do velkého obchodu - alespoň podle dobře informované stanice TSN - nejspíš zaútočí na NHL agresivně. Bude chtít, aby jeho značka byla vidět.
A to tak, že už za dva roky nejspíš budou dresy NHL zdobit známé proužky a logo Adidasu.
"Dresy určitě budou vypadat jinak,“ tvrdí zdroj TSN. "Na některé, nebo dokonce na všechny se promítnou charakteristické tři pruhy.“
Could this be the new look of the #NHL #Adidas @BarDown pic.twitter.com/WyKy6ErmbG
— ross taylor (@roccot24) August 17, 2015
A to je pro všechny fanoušky v Americe, kteří ctí tradice a barvy svých klubů, velká rána pod pás. I když se nejspíš bude chtít expanzi loga Adidasu na dresech nakonec bránit i liga samotná, německá firma je díky velkým vynaloženým prostředkům ve výhodě.
Dosud dresy týmům NHL vyráběla firma Reebok přibližně za 860 milionů ročně. Adidas, který tendr na další sezony vyhrál, vysází na stůl jednou tolik.
"Dres NHL je posvátná věc a je čest ho nosit. Loga sponzorů dres pošpiní. Nedělejte to," napsal si na svůj Twitter klíčový hráč Jets Blake Wheeler. Také on se bojí toho, že nový kontrakt výrazně poničí na desetiletí budovanou tradici soutěže.
An NHL uniform is a sacred thing and it's an honor to wear one. Putting corporate sponsors on the front would tarnish that. Don't do it
— Blake Wheeler (@BiggieFunke) August 18, 2015
Na Twitteru už se také objevily první ukázky toho, jak by dresy týmů mohly od roku 2017 vypadat. Na jedné z nich (viz foto) je Sydney Crosby, hlavní hvězda celé soutěže a kapitán Pittsburghu Penguins.
Crosby má na sobě dres se třemi proužky přes ramena i přilbu značky Adidas. I s ním údajně Adidas bude jednat o hlubší vzájemné spolupráci. Adidas by zároveň měl vyrábět dresy také pro Světový pohár, který se bude v Kanadě konat příští rok.
Podle expertů v zámoří je ale navíc velice pravděpodobné, že pokud se předzvěst agresivní kampaně potvrdí, bude NHL blízko tomu, aby se na dresech jednotlivých týmů objevovaly i reklamy jiných sponzorů. To ale ukáže až čas.