BPA zaplatila klubům. Teď hokeji odpočte miliony

Zdeněk John
1. 3. 2012 9:00
Spor o plzeňskou reklamu se vyostřuje
Plzeňský brankář Adam Svoboda se rozcvičuje před zápasem se Spartou ještě v základní části extraligy. Oba týmy teď čekají na soupeře, který vzejde s předkola play-off
Plzeňský brankář Adam Svoboda se rozcvičuje před zápasem se Spartou ještě v základní části extraligy. Oba týmy teď čekají na soupeře, který vzejde s předkola play-off | Foto: Erben Eduard

Praha - Marketingová agentura BPA poslala extraligovým klubům další, únorovou splátku peněz za reklamu. Většina hokejových klubů dostala přibližně po dvou milionech korun. Agentura to stihla v poslední den, kdy musely peníze na účty odejít, protože tento termín slíbila při lednovém jednání o narovnání dluhů.

"Ano, kupodivu ano," potvrdil Aktuálně.cz, že peníze od BPA už dorazily, například ředitel HC Plzeň Václav Jáchim.

Je to však velmi pravděpodobně naposledy, co hokej dostal plný příděl milionů, na který má podle platné smlouvy mezi BPA a APK nárok. BPA totiž stále vede s extraligovým hokejem spor o reklamu na dresech HC Plzeň, kvůli kterému požaduje jako smluvní pokutu osmnáct milionů.

APK pokutu odmítla uznat. BPA však podle platné smlouvy už v dalším měsíci může sporné peníze započíst proti dalším naplánovaným splátkám. "Ano, v dalším období to můžeme podle smlouvy udělat," řekla ředitelka BPA Jana Obermajerová.

Čtěte o případu:

Pro hokejové kluby to může znamenat, že v jejich už tak napjatých rozpočtech vznikne během vrcholu sezony - v době playoff - nepříjemná díra.

Bet-and-home versus Tipsport

Předmětem sporu mezi APK a BPA je reklama na plzeňských dresech na sázkovou kancelář Bet-and-home. Ačkoliv od počátku roku loterijní zákon zakazuje propagaci firem, které nemají v Česku platnou licenci, plzeňští hráči v týdnech po Novém roce nosili nápis Bet-and-home na prsou.

APK pod tlakem BPA i generálního sponzora extraligy, firmy Tipsport, sice vyzvala Plzeň, aby reklamu stáhla, ale dosáhla jen částečného úspěchu. Plzeň to nejprve úplně odmítla, pak reklamu nahradila nápisem nápadně připomínajícím slogan společnosti Bet-and-home.

Plzeňští právníci argumentují, že loterijní zákon se na jejich reklamu nevztahuje. Jiné právní posudky, například od kanceláře Jansta - Kostka, do něhož Aktuálně.cz nahlédlo, však tyto argumenty označují za falešné.

Legislativní rady vlády v novém posudku, o kterém psaly HN, také označila postup zákona proti sázkovým kancelářím, které nejsou registrovány v Česku, ale v jiné zemi EU, za nepřípustný vzhledem k evrospské legislativě. Ministerstvo financí - autor novely loterijního zákona - však trvá na svém.

Jaký bude další postup, není zatím zřejmé. Dá se předpokládat, že APK poté, co BPA začne smluvní pokutu započítávat proti splátkám, se bude bránit. Může se obrátit na rozhodčí soud. Právě u arbitráže se mají podobné spory mezi BPA a APK řešit.

"Ano, ve smlouvě mezi APK a BPA je rozhodčí doložka, ale nemohu předjímat, jak budeme postuovat v příštích týdnech," uvedl asistent ředitele APK Antonín Vansa.

Smlouva v nenávratnu, manažeři couvají 

Reklamní spor je jen jedním z problémů, do kterých se ponořila domácí nejvyšší soutěž. Stále se neúspěšně jedná o nové smlouvě mezi APK a hokejovým svazem, protože starou manažeři klubů (APK) vypověděli. Nyní dávají najevo, že by se rádi vrátili k původním pořádkům, protože APK hrozí, že přijde o vliv v hokeji vůbec.

Není tedy stále jasné, jak dopadne boj o uzavření extraligy v příštích ročnících.

Stále také běží i výběrové řízení na nového marketingového partnera extraligy, které vypsala APK.

 

Právě se děje

Další zprávy