Extraliga dostala pokutu 13 milionů za plzeňské dresy

Jaroslav  Šindelář Zdeněk John, Jaroslav Šindelář
9. 2. 2012 18:15
Logo s nápisem Bet-at-home porušuje loterijní zákon
BPA požaduje po vedení extraligy pokutu 13 milionů korun
BPA požaduje po vedení extraligy pokutu 13 milionů korun | Foto: Erben Eduard

Praha - Marketingová agentura BPA dala Asociaci profesionálních klubů ledního hokeje pokutu ve výši 13 milionů korun. Důvodem je reklama, kterou na dresech nosí hráči HC Plzeň 1929.

Jde o nápis propagující sázkovou kancelář Bet-at-home.

Marketingová agentura extraligy využila toho, že má podle smlouvy s APK LH možnost dát pokutu až milion korun za každý zápas, v němž poruší některý extraligový klub marketingovou smlouvu.

To se také v případě Plzně stalo. A třináct milionů vyčíslila BPA za zápasy, které Plzeň odehrála od počátku roku.

Čtěte také:
Další problém v extralize: nápis na dresech Plzně
Sundejte nápis z dresu, vyzvalo vedení ligy Plzeň

"Ano, je pravda, že na APK tato zpráva od agentury BPA ve čtvrtek přišla. Okamžitě jsme ji předali právní kanceláři, která nás zastupuje na rozbor, do jejího vyjádření se APK k celé záležitosti nebude vyjadřovat," potvrdil Aktuálně.cz asistent ředitele APK LH Antonín Vansa.

Od 1. ledna totiž platí nový loterijní zákon, který zakazuje reklamu na sázkové kanceláře, které nejsou registrované v Česku, což je i případ Bet-at-home.

Adam Svoboda
Adam Svoboda | Foto: Erben Eduard

APK LH počátkem roku upozornila kluby na nové znění zákona, všechny reklamu na zahraniční sázkové kanceláře stáhly, pouze Plzeň si logo jednoho ze svých sponzorů ponechala.

Jeho vedení argumentuje tím, že smlouvu s Bet-at-home uzavřela před novelou loterijního zákona a navíc ničím neodporuje evropským zákonům, které jsou nadřazeny těm zdejším.

"Pakliže BPA vyčíslila pokutu APK za jednání Plzně, je to záležitost, která se týká jen APK a BPA. Z pohledu našich právních zástupců vyplývá, že Plzeň zákon neporušuje," řekl Aktuálně.cz ředitel plzeňského klubu Václav Jáchim.

"Ve světle evropského práva a evropských judikátů, vynesených evropských soudním dvorem, zákon neporušuje, protože evropské právo je nadřazené tomu českému," vysvětlil plzeňský ředitel.

"BPA není oprávněna APK podle našeho názoru sankcionovat. Celá záležitost podle mě skončí soudním sporem, protože BPA není tím, kdo by měl vykládat zákon, ale orgány k tomu určené," dodal Jáchim.  

APK LH před několika dny vyzvala Plzeň, aby reklamu stáhla, ani to však pokutě ze strany BPA nezabránilo. Na udělení pokuty silně tlačila sázková kancelář Tipsport, tedy hlavní partner a extraligy.

 

Právě se děje

Další zprávy