Islanďané: O tom budeme mluvit do konce životů. Anglie si myslela, že to bude procházka parkem

ČTK Sport ČTK, Sport
28. 6. 2016 10:22
Fotbalisté ve své malé zemičce zahájili nefalšované šílenství. Island vyřadil Anglii a postoupil do čtvrtfinále mistrovství Evropy. Podle hráčů jde o nejvýznamnější moment v dějinách země.
Euforie islandských fotbalistů po postupu neznala mezí.
Euforie islandských fotbalistů po postupu neznala mezí. | Foto: Reuters

Nice - Výhra, na kterou budou vzpomínat po zbytek svých životů. Tak popisují fotbalisté Islandu pondělní historický postup do čtvrtfinále mistrovství Evropy přes Anglii. Už samotný zápas označovali za nejvýznamnější ve svých dějinách a výhra 2:1 jeho význam ještě mnohonásobně umocnila.

"Toto je den, o kterém budeme mluvit do konce našich životů," prohlásil jeden ze dvou trenérů Islandu Heimir Hallgrímsson. "Hodně jsme na naší hře pracovali a byl to od nás asi zatím nejlepší výkon. V obraně jsme neměli větší problém a sami jsme si vytvářeli šance. Ale věřím, že naše nejlepší utkání teprve přijde. Když zahrajeme na hranici svých možností, tak se můžeme měřit s kýmkoli. Tohle vítězství navíc zvedne hráčům sebevědomí," dodal.

Velkou radost ze svých svěřenců měl i druhý kouč Lars Lagerbäck, který věří, že si hráči svým výkonem řekli o lepší angažmá. "Tato výhra může velmi ovlivnit jejich životy, jelikož si zaslouží lepší smlouvy, než mají nyní," řekl švédský expert.

Skvělý týmový výkon, dobré čtení hry

"Byl to však především skvělý týmový výkon. Vedli jsme si velmi dobře v obraně. Hráči dělali svou práci a dobře četli hru. A i směrem dopředu to bylo dobré. Tento tým ukázal, čeho je schopný," těšilo Lagerbäcka.

Na výhře ho však mrzelo to, že vyřazení Anglie znamenalo konec jeho dlouholetého přítele Roye Hodgsona na lavičce Albionu. "Je to pro nás velké vítězství. Ale na druhou stranu mi je líto Roye Hodgsona. Nebýt jeho, tak bych tady možná ani neseděl. Trénuji i díky němu. Chovám k němu velký respekt," prohlásil Lagerbäck.

Pro vítězství prý bylo klíčové, že se Islandu povedlo rychle odpovědět na penaltu Wayna Rooneyho, když už dvě minuty nato srovnal Ragnar Sigurdsson.

"Klíčové bylo vyrovnání. Vedení Anglie se více projevilo na nich než na nás. Jejich cílem bylo nás hned na začátku odstřihnout a mysleli si, že se jim to povedlo. Jenže my hned srovnali. Kdyby se to nepovedlo, kdo ví, jak by to dopadlo. Z psychologického hlediska to bylo velmi důležité," mínil Hallgrimsson.

A zase úder po dlouhém autu

O vyrovnání se zasloužil stoper Sigurdsson, který zužitkoval dlouhý aut od Arona Gunnarssona a prodloužení Kariho Árnasona. "Je to už druhý nebo třetí gól, co jsme tu vstřelili po autovém vhazování. Je to naše zbraň, takže je to nemohlo překvapit. Prostě jsme to dobře zahráli," pochvaloval si stoper Krasnodaru.

"Angličané si asi mysleli, že to bude procházka parkem. Začali dobře, ale když jsme vyrovnali a chvíli nato skóre otočili, tak je to šokovalo. Začali panikařit. Ale dát gól Islandu je prostě složité," usmíval se Sigurdsson.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 11 minutami

Nuselský most ráno zablokovala pětice připoutaných aktivistů

Na pražském Nuselském mostě se v úterý ráno pět lidí spoutalo řetězem a zablokovali automobilovou dopravu ve směru do centra. Policie je odvedla s použitím donucovacích prostředků čtyři minuty od ohlášení, motivaci jejich činu zjišťuje, řekla mluvčí pražské policie Violeta Siřišťová. Podle fotografie zveřejněné na Twitteru mohlo jít o aktivisty protestující proti spalování uhlí vytěženého v polském hnědouhelném dolu Turów.

Policie pětici lidí zajistila, podezřívá je z přestupku, uvedla mluvčí. "Zjišťujeme, o jaké osoby šlo a co je k jejich jednání vedlo," doplnila. Policisté řetěz přestřihli a lidi z vozovky odvedli, doprava na Nuselském mostě se poté uvolnila dvěma jízdními pruhy ze tří. Auta zde stojí v koloně v pracovních dnech každé ráno.

Z fotografie zveřejněné na Twitteru vyplývá, že pětice držela transparent s polským nápisem Nenech se oklamat a českým dodatkem Uhlí je sebevražda. Vzhledem k tomu, že část nápisu je v polštině, by se protest mohl vztahovat k úternímu jednání české ministryně životního prostředí Anny Hubáčkové (za KDU-ČSL) s její polskou kolegyní Annou Moskwovou o dolu Turów u hranic Libereckého kraje. Ministryně budou spolu ve Varšavě mluvit o smlouvě, která řeší pokračování těžby v dolu, jejích dopadech a o případných kompenzacích pro českou stranu.

Zdroj: ČTK
před 32 minutami

Kanada vyslala na Ukrajinu malý vojenský kontingent, píší média

Kanada vyslala na Ukrajinu malý kontingent speciálních jednotek. Učinila tak poté, co minulý týden skončily bez úspěchu rozhovory mezi Západem a Ruskem o zmírnění napětí na rusko-ukrajinské hranici. Informovala o tom v pondělí večer kanadská stanice Global News. Mluvčí kanadského velitelství pro speciální operace uvedl, že zprávu nemůže potvrdit. Uvedl ale, že kanadské speciální jednotky od podzimu 2020 pravidelně podporují ukrajinské bezpečnostní složky.

Rusko shromáždilo u hranic s Ukrajinou desetitisíce vojáků. Kyjev tvrdí, že se Moskva připravuje na možnou invazi na Ukrajinu a že chystá provokace, které by měly podobnou operaci odůvodnit. Rusko, které v roce 2014 anektovalo ukrajinský poloostrov Krym, ale popírá, že by chystalo útok proti svému sousedovi. Moskva zároveň požaduje, aby se NATO zavázalo nepřijmout Ukrajinu za členský stát aliance.

Přítomnost kanadské jednotky pro speciální operace je součástí snahy NATO odradit Rusko od agrese vůči Ukrajině a identifikovat způsoby, jak podpořit ukrajinskou vládu, uvedly Global News s odvoláním na blíže neupřesněné zdroje. Jednotka má rovněž za úkol pomoci vypracovat evakuační plán pro kanadský diplomatický personál v případě ruské invaze v plném rozsahu.

Zdroj: ČTK
před 39 minutami

Dopravci loni zaplatili za mýto 14,2 miliardy korun, nejvíce v historii

Dopravci loni zaplatili za průjezdy dálnic a silnic na mýtném rekordních téměř 14,2 miliardy korun. Meziročně jde o nárůst o 23 procent a zároveň jde o nejvyšší výběr za rok od začátku fungování mýta v roce 2007. K růstu přispěla přes koronavirová omezení během roku zejména nová struktura mýtných poplatků. Informoval o tom správce mýtného systému společnost CzechToll. Náklady na výběr mýta loni činily zhruba sedm procent z výběrů.

Loňské výběry překonaly v každém kalendářním měsíci miliardu korun. Nejvyšší byly v listopadu, kdy dopravci za mýto zaplatili 1,3 miliardy korun, což je i nejvíce od startu mýta. Hlavní podíl loňských výběrů tvořily poplatky za průjezdy dálnic, které činily více než 12,56 miliardy korun. Dalších 1,63 miliardy korun činily poplatky za průjezd přes vybrané silnice první třídy. Přibližně polovinu vybraného mýta loni uhradili zahraniční dopravci.

Letos se mýto rozšířilo o dalších téměř 450 kilometrů. Vedle nových úseků dálnic stát zpoplatnil i víc než 380 kilometrů silnic první třídy. Do státního rozpočtu by zpoplatnění dalších úseků mělo přinést asi 400 milionů korun navíc. Celkem tak dopravci zaplatí mýtné poplatky za průjezd skoro 2850 kilometrů dálnic a silnic první třídy.

Další zprávy