Radek Vičík
26. 2. 2017 11:09
Zapátrejte s námi s pomocí unikátních snímků z archivu japonské značky v historii Toyoty ve světové rallye. Tým, který v 90. letech sbíral tituly mistrů světa, se letos vrátil do světa WRC po téměř dvou dekádách. Hned v druhé soutěži - nedávné Švédské rallye - slavil Jari-Matti Latvala vítězství.
Odpovědí na to byl nový speciál Celica GT-Four ST185. Jedním z klíčů k jeho úspěchu bylo odstranění elektroniky řídící centrální diferenciál a ponechání diferenciálu v zablokované pozici. Auto sice mělo tendenci k nedotáčivosti, ale stalo se lépe předvídatelným. A začala se sypat vítězství - na Novém Zélandu, ve Španělsku a ve Velké Británii. Sainz získal svůj druhý titul mistra světa, poslední před odchodem z týmu Toyota, když se novým sponzorem týmu stala společnost Castrol.