Dlouhá plochá dráha v "Mariánkách" žije. V lázních se bojovalo o místa v Grand Prix i český titul

Dlouhá plochá dráha v "Mariánkách" žije. V lázních se bojovalo o místa v Grand Prix i český titul
V sobotu se v lázeňském městě rozezněly motory při souboji o místa v příštím ročníku Grand Prix i národním šampionátu. Obojí samozřejmě na dlouhé ploché dráze.
Ovál byl v Mariánských Lázních postaven už v roce 1922, ale dráha nejprve patřila koním a chrtům. Po rekonstrukci roku 1970 ji už definitivně ovládli plochodrážníci.
První závod světového šampionátu se na západě Čech jel roku 1972, o cenné kovy zde pak v československých barvách bojovala taková slavná jména jako Jiří Štancl nebo Aleš Dryml senior.
Po roce 2001, do kdy se v "Mariánkách" bojovalo o titul mistra světa v minimálně tříletých intervalech, přišla stagnace. Do kalendáře boje o nejcennější kovy se kilometrová dráha vrátila roku 2007. V současnosti se zde jezdí hlavně závody challenge, tedy kvalifikace o Grand Prix.
Foto: Aleš Kozlík
Sport Sport
5. 6. 2018 18:00
Podívejte se na fotografie z víkendových závodů na dlouhé ploché dráze, které tradičně hostil ovál v Mariánských Lázních.
 

Právě se děje

před 2 hodinami

Facebook zvýšil čtvrtletní zisk, tržby překonaly očekávání. Dařilo se i Amazonu či Googlu

Americká společnost Facebook, která provozuje stejnojmennou sociální síť, ve třetím čtvrtletí meziročně zvýšila čistý zisk o zhruba 29 procent na 7,85 miliardy dolarů (184 miliard Kč). Oznámila to dnes firma. Její tržby překonaly očekávání analytiků, protože nárůst využívání internetu v době koronavirové krize podpořil její příjmy z reklamy.

Tržby americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetové firmy Google, stouply ve třetím čtvrtletí meziročně na 46,17 miliardy dolarů (bilion Kč) ze 40,5 miliardy dolarů, což znamená návrat k růstu. Překonaly odhady analytiků, když se díky přílivu inzerentů dařilo kanálu YouTube, ale i cloudovým službám.

Tržby internetového prodejce Amazon stouply ve třetím čtvrtletí o 37 procent na 96,15 miliardy dolarů (2,3 bilionu Kč) a překonaly odhady. Firma dnes sdělila, že čeká díky pokračování pandemie, kvůli níž mnoho lidí přesouvá nákupy na síť, meziroční růst mezi 28 a 38 procenty i v aktuálním čtvrtletí. Zisk se ztrojnásobil na 6,3 miliardy dolarů (147,7 miliardy Kč).

Zdroj: ČTK
Další zprávy