Město Milton Keynes ležící ani ne hodinu jízdy na severozápad od Londýna se zapsalo do dějin druhé světové války i motoristického sportu.
K tomu prvnímu došlo v zámečku Bletchley Park, kde během válečných let sídlili elitní spojenečtí šifranti. Právě tato parta dokázala prolomit kód údajně nerozluštitelného německého šifrovacího stroje známého jako Enigma.
O necelých 70 let později se v Milton Keynes začal lámat kód k úspěchu ve formuli 1. Když Red Bull před sezonou 2005 koupil tým od automobilky Ford (závodil pod jménem Jaguar), stály zde jen dvě provozní budovy. Dnes jich je osm, a to se ještě staví nové zázemí pro výrobu vlastních motorů.
Vzhledem k tomu, že do samotné továrny vyrábějící závodní speciály je omezený přístup a vůbec se tu nesmí fotografovat či pořizovat jiné audiovizuální záznamy, je pro fanoušky formule 1 nejzajímavější ta stavba, na níž se skví velkými písmeny nápis MK-7.
Člověku neznalému místních reálií by se mohlo zdát, že název znamená, že šlo o sedmou budovu postavenou v areálu technického parku Red Bull Technology. Ale chyba lávky. MK-7 je podle číselníku britské pošty poštovní směrovací číslo města Milton Keynes.
Vedle recepce, kde najdete i dezinfekci ve stylové lahvičce Red Bull, je malý obchod s týmovým oblečením a suvenýry. Ceny jsou sice "pětihvězdičkové", ale co jiného čekat ve chvíli, kdy se ocitáte na půdě stáje chlubící se šesti tituly mistra světa mezi jezdci a pěti Poháry konstruktérů.
Právě oslavě dosavadní sice krátké, leč veleúspěšné historie týmu je tato velkolepá "síň slávy" určena. Po průchodu druhým vestibulem, kde trůní monopost sesterského AlphaTauri ve speciálním digitálním zbarvení, následuje cosi na způsob aleje slávy.
Velké fotky připomínají postupně všechny úspěchy týmů počínaje prvním vítězstvím, přes první titul až po nejnovější úspěchy Maxe Vestappena.
Ale to jen začátek. Za dalšími dveřmi je skutečný chrám rychlosti. Na ploše malé výstavní haly jsou do půlkruhu postavené téměř všechny typy monopostů formule 1 nosící název Red Bull.
Jakmile návštěvník zpracuje první dojmy, dojde záhy ke zjištění, že se před ním v kostce objevuje kompletní přehled vývoje formule od roku 2005 až po předloňskou sezonu. Loňský model RB18 tu totiž zatím chybí.
Letmý pohled na RB1 z roku 2005 a jeho předloňského následovníka RB16B ukáže, co všechno je jinak. Místo pneumatik Michelin se vzorkem tu jsou slicky Pirelli.
Monoposty se výrazně rozšířily i narostly do výšky a zcela se změnil přístup k aerodynamice. To je nejvíce patrné na zadních difuzorech. V roce 2005 je tvořilo jen pár malých kousků karbonu, dnes je jejich konstrukce malá "raketová věda".
Výstavní prostor je dostatečně velký, takže se do něj ještě pěkných pár monopostů vejde. Uvidíme, zda se na konci sezony přidá další vítězný. Ambice speciálu RB19 a jeho pilotů Maxe Verstappena a Sergia Péreze jsou velké.