Od nejrychlejších rakví až po svatozář. Tak se zlepšovala bezpečnost v F1

Radek Vičík Radek Vičík
10. 6. 2020 16:20
Před 13 lety se 10. červen málem zapsal do historie F1 černým písmem. Ale to, že Robert Kubica přežil děsivou havárii v Montrealu, je důkazem radikálně vylepšené bezpečnosti monopostů.
Valtteri Bottas v Mercedesu při druhých testech F1 v Barceloně 2020
Valtteri Bottas v Mercedesu při druhých testech F1 v Barceloně 2020 | Foto: Reuters

Bianchiho tragédie vedla vedení formule 1 k řešení otázky ochrany hlavy pilota, která v monopostu až doposud "bezbranně" vyčnívala z kokpitu. Výsledkem je ochranný rám kolem helmy zvaný halo (svatozář). Vedle F1 je postupně zaváděn téměř ve všech světových formulových šampionátech včetně japonské Super Formule. Jen v zámoří sáhli v IndyCar místo rámu po aerodynamickém štítu z neprůstřelného průhledného laminátu.

 

Právě se děje

Další zprávy