Macík opouští LIAZ, na dalším Dakaru by měl startovat s Ivecem

ČTK ČTK
14. 5. 2019 14:18
Automobilový závodník Martin Macík mladší opouští značku LIAZ a příští rok by se měl na start Rallye Dakar postavit s kamionem značky Iveco. Podobu nového speciálu, který pojmenoval Karel, oficiálně představil dnes a hned se s týmem vydal na testování do Afriky.
Martin Macík se svým dakarským speciálem Karel (Iveco)
Martin Macík se svým dakarským speciálem Karel (Iveco) | Foto: Big Shock Racing

"Karel je tvrdší, s novým tlumením, změnilo se šasi, máme čumák, sedíme za předními koly. Bude se mi trochu jinak řídit a zároveň se změní výhled z kabiny. Zůstává manuální převodovka, stávající motor Iveco a spousta dalších vyzkoušených věcí," popsal nový kamion Macík.

Tým Big Shock Racing se věnoval vývoji nového kamionu tři roky, samotná stavba začala loni v září.

"Koncepce se v průběhu mírně měnila, ale zásadním předpokladem bylo vycházet z dobře fungujících součástí, které se v minulosti osvědčily během mnoha dakarských startů, a posouvat je dál. Díváme se také po konkurenci a roli samozřejmě hrají i naše aktuální možnosti," uvedl manažer týmu Martin Macík starší, který řídí vývoj nových speciálů a sám také dříve s LIAZem na Dakaru závodil.

Tým bude ale i nadále využívat starý kamion. "Franta a LIAZ, to je srdeční záležitost. Myslím, že žádné jiné auto jsem si tak nezamiloval. Ale jestli se zase chceme posunout dál a jednou třeba vyhrát Dakar, museli jsme tento krok udělat. Budeme potřebovat nové díly, budeme usilovat o tovární podporu, musíme využívat moderní technologie, jinak to nejde," uvedl Macík mladší s tím, že pokud by se při testování ukázalo, že Karel nefunguje, jak má, postaví se v lednu na start Dakaru klidně opět s LIAZem.

Martin Macík se svým dakarským speciálem Karel (Iveco)
Martin Macík se svým dakarským speciálem Karel (Iveco) | Foto: Big Shock Racing
 

Právě se děje

před 58 minutami

Do nového mýtného systému je přihlášeno jen 82 tisíc aut. Hrozí kolaps, říká ministr

Do nového mýtného systému, jenž má být spuštěn od letošního prosince, bylo dosud přihlášeno 82.000 vozidel, celkem se očekává 450 000 vozů. Většinu z registrovaných tvoří velcí dopravci, z menších firem, které ovšem v současném systému tvoří v souhrnu většinu, se zaregistrovalo pouze pět procent.

Zdroj: ČTK
Další zprávy