Soutěž dlouhá bezmála šest tisíc kilometrů startuje v ruském Irkutsku a končí v Číně. Jedná se o nejnáročnější dálkový podnik na euroasijském kontinentu.
"Sportovně a logisticky jde o jeden z nejobtížnějších závodů na světě. Nároky na jezdce jsou obrovské, a to nejen vzhledem k velkému počtu kilometrů, ale také kvůli různorodosti terénu a povrchů. Trasa povede extrémním blátem na Sibiři a následně přes písečné duny pouště Gobi," popsala závod rodačka z Chomutova.
Silk Way Rallye byla původně vypsaná jen pro automobily a kamiony. Letos poprvé se otevřela i pro motorky a je součástí mistrovství světa cross-country.
V jedné stopě se tak rallye rázem stala prestižním závodem a účastní se jí tovární týmy KTM, Yamaha či Honda. Trasa vede z Irkutsku přes Sibiř, kolem Bajkalu přes tajgu do Mongolska, tamní stepi a planiny do Číny, kde končí po překonání pouště Gobi. Cílová rampa je připravena na 16. června v městě Tun-chuang.
Trať Silk Way Rallye 2019:
Silk Way Rally 2019. Irkutsk - Dunhuang.#silkway #silkwayrally #rally #raid pic.twitter.com/hGLLjSgmDo
— Raddie 🇨🇿 (@raddie_cz) July 4, 2019
"Moje cesta na Silk Way Rallye byla trnitá, ale moc mě láká a přijde mi ještě zajímavější než Dakar," popisuje své nadšení Novotná.
Na Rallye Dakar česká motocyklová závodnice startovala dvakrát. Loni po pádu cíl neviděla, letos obsadila konečné 70. místo.
Českou stopou na Silk Way Rallye je ještě start kamionu Renault nizozemské stáje Mammoet Rallysport, který pochází z dílny severočeského konstruktérského týmu MKR Technology. Za volantem bude Martin van den Brink, navigovat ho bude zkušený Wouter de Graaf a trojici v kabině doplní pilotův syn Mitchel van den Brink.