La Serena - Je to k vzteku. Aleš Loprais už snad na Rallye Dakar překonal technické problémy, ale vrásky jeho tatrováckému týmu dělají pořadatelé.
V průběhu letošního jihoamerického vydání slavné rallye se totiž mění pravidla jako na běžícím pásu.
Především kamionům neustále upravují trasu závodu.
Několik etap největším účastníkům výrazně zkrátili, sedmou zkoušku pro kamiony úplně zrušili. A většinou je na tom bit právě synovec legendárního Karla Lopraise.
Čtěte více: Loprais zrychlil a dojel třetí. Macháček drží vedení
Český pilot je se svojí Tatrou specialistou na písečné duny, jenže právě ty nejnáročnější úseky organizátoři ruší. Naposledy zklamali Lopraise před pondělní devátou etapou, která závodníky poprvé zavede do chilské pouště Atacama.
Ta byla zkrácena sice jen o dvacet kilometrů, ale právě o úsek s nejtěžšími dunami. "Prý by je bylo obtížné projet," posteskl si na týmových stránkách Aleše Lopraise jeho novinářský doprovod Jiří Vintr.
"Jedním dechem ještě dodávají, že Dakar má a musí být nejtěžší na světě, ale z dun, které závod rozhodují, je jímá hrůza," rozčiluje se.
Atacama rozhodne
Peloton Dakaru čekají tři extrémně náročně etapy v atacamském písku, které pořadatelé nazvali rozhodující trilogií celé rallye.
"Do Atacamy se všichni těší a napětí se mísí s velkými očekáváními. Je zřejmé, že podle toho, jak dopadne Atacama, se bude hodnotit celá rallye nejen výsledkově, ale i po stránce celkového dojmu," říká Vintr.
Čtěte více: Narozeniny oslavil Loprais slivovicí. Dostal ferrari
Loprais odstartuje do rozhodujících úseků jako dvanáctý muž průběžného pořadí, na vedoucího Rusa Kabirova s Kamazem ztrácí více než devět hodin.
"Pokud auto fičí, tak patříme ke špičce. Zkusíme to někde smazat v dunách, poletíme, co to půjde. Pokud bude dál fungovat, není důvod se šetřit," slibuje Aleš Loprais.
V deváté etapě čeká závodníky celkem 537 kilometrů, z toho 449 kilometrů bude měřený úsek.