"Chceme být ve výsledkové listině samozřejmě co nejvýše," uvedl Charouz, který si je však vědom vyrovnanosti startovního pole. "Z 25 či 26 týmů, které budou startovat, jich takových 15 má šanci bojovat ve špičce. Všichni mají stejně silné zázemí a totožný vůz," uvedl.
A1 GP se letos pojede také v Brně. Masarykův okruh uvidí vyrovnané boje monopostů zastupující ne stáje ale reprezentující jednotlivé státy už 8. října.
Pro českou stáj je to druhý rok v nové sérii identických formulí. S tím prvním je boss týmu spokojen jen z části. "Za první polovinu sezony bych nám dal tak čtyřku, ale ta druhá byla povedená a viděl bych to na dvojku," oznámkoval působení svých barev.
Za tým budou opět jezdit Tomáš Enge, Jaroslav Janiš a Jan Charouz. Vzhledem k nabitému kalendáři prvních dvou jmenovaných, soupisku posílil také Tomáš Kostka.
Dvaadvacetiletý závodník ukončil působení ve Světové sérii Renault, když stáj Draco neplnila podmínky smlouvy. "Znevýhodňovali mě na úkor druhého jezdce týmu a dokonce mi o některých věcech lhali. Kdybych například neměl známé u Renaultu, nedozvěděl bych se nikdy, že můj nový motor dostal on," vysvětlil zlínský rodák.
Premiéra jej čeká už v úvodním závodě v nizozemském Zaandvortu. První říjnový víkend budou chybět jak Tomáš Enge (za Aston Martin pojede v zámořské sérii ALMS), tak Jaroslav Janiš (v týmu Zakspeed bude bojovat o body v šampionátu FIA GT).
Charouzově stáji tak zbývají majitelův syn Jan a Kostka. Ti se o tomto víkendu v podniku eurosérie F3000 v Istanbulu poperou o to, kdo pojede hlavní závod a kdo nováčkovskou kvalifikaci.
Nová sezona se zmatky a partnery z Brazílie
Právě povinná nováčkovská kvalifikace je jednou ze změn pravidel, které vedení série pro nový ročník připravilo.
"Ani já teď přesně neřeknu, jaká jsou kritéria pro nováčky, protože jsme ještě nedostali přesné znění řádů. Z posledního jednání šéfů tým vím, že by neměl odjet víc než tři hlavní závody a měl by být mladší než 25 let," řekl Antonín Charouz.
Hlavní závod byl prodloužen na 70 minut, naopak sprint byl zkrácen. Body by se měly udělovat i za nováčkovskou kvalifikaci. Tam ovšem půjde jen o "drobné": od jednoho po jednu desetinu bodu pro nejlepší desítku.
Podobné zmatky jako kolem nováčků panují u jediné zásadní technické změny, která se týká nové centrální matky zavěšení kol.
"Nové závěsy byly vyrobeny na poslední chvíli a momentálně je k dispozici jen 15 sad. Týmy musely mezi sebou losovat, my jsme měli štěstí a dostali je," uvedl boss stáje.
Český tým tentokrát nepojede na vlastní pěst, ale ve spolupráci s Brazilci. "Brazilský tým si nás sám vybral a za spolupráci nám platí. Fungujeme jako sobě rovní partneři, máme navzájem přístup ke všem datům," řekl Charouz.
Velkým pokladem brazilské stáje je bývalý mistr světa F1 Emerson Fittipaldi, který má velký zájem o kvalitní nastavení vozů, a proto se i s českými jezdci po každých testech podrobně baví o chování monopostu a jeho nastavení.
Závody mají otevírat brány byznysu
A1 Grand Prix není jen čistě závodní událost, ale má pomoci také podnikání. Prostřednictvím společenských akcí během závodů mohou byznysmeni navazovat vzájemné kontakty, který by v konečném důsledku měly vést ke konkrétní spolupráci.
"Hlavní partner týmu Škoda Transportation už díky prezentaci v A1 GP získal jednu velkou zahraniční zakázku," uvedl Antonín Charouz. Bližší podmínky však s ohledem na obchodní tajemství nesdělil.
"Našim partnerům umožňujeme například kontakty s čelními představiteli zemí, kde se závody konají. Je to taková vstupenka do VIP klubu," dodal.
Jedna sezona v A1 GP přijde podle Charouze asi na třetinu rozpočtu nejslabšího týmu formule jedna. Kromě sponzorů tvoří příjmy také prémie. Česká stáj si hlavně díky vítězství v posledním závodě minulé sezony v Číně přišla zatím na 700 000 dolarů.
Letošní sezona A1 Grand Prix má od 1. října do 29. dubna na programu celkem třináct závodů, které bude v přímém přenosu nebo ze záznamu vysílat Česká televize.