Londýn - O britskou Grand Prix v rámci světového šampionátu silničních motocyklů se přetahuj tři okruhy.
Ve hře jsou zrekonstruované Silverstone, ještě nedávno zkrachovalý Donington Park a stále neexistující Circuit of Wales, na jehož místě se stále pasou ovce.
Za nejkratší provaz paradoxně tahá nejmodernější z nich. Silverstone sice o víkendu hostilo britskou Grand Prix, ale od příštího roku podepsal promotér šampionátu - společnost Dorna - kontrakt se zástupci trati ve Walesu.
Ve Walesu ještě nezačali stavět
Její stavba se ovšem zdržela a na pláni severozápadně od přístavu Newport ještě není ani "kopnuto". Navíc hrozí obstrukce ostatních majitelů britských tratí, kteří protestují proti dotaci se strany velšské vlády na stavbu trati.
Organizátory šampionátu to donutilo zvolit minimálně pro příští rok náhradní variantu, a tak se po sedmi letech vrátí soupeření nejlepších světových motocyklových závodníků do Donington Parku.
Jeho někdejší majitelé skončili v dluzích kvůli velikášským plánům na přestavbu okruhu pro standardy formule 1. Trať se po konkurzu vrátila do rukou původních vlastníků, rodiny Wheatcroftů. Těm se podařilo vrátit okruh zpět k životu a teď i do MS.
"Donington má za sebou bohatou historii a v minulých letech konala se tu řada velmi vzrušujících závodů. Intenzivní práce na vylepšení, které probíhají od jeho znovuotevření, jsou garancí úspěšné Velké ceny," uvedl Carmelo Ezpeleta, šéf Dorny.
Návrat po sedmi letech
Představitelé Silverstone jen nevěřícně kroutí hlavou, protože podle nich jejich britská konkurence musela jít pod cenu.
"Měli jsme zájem o pořádání další Grand Prix, ale to by smlouva mezi námi, Dornou a Circuit of Wales musela dávat ekonomický smysl pro všechny strany. Tedy i pro nás," řekl Richard Philips, ředitel Silverstone.
Circuit of Wales má smlouvu na pořádání Velké ceny Británie až do roku 2019 s opcí na další čtyři roky. V Doningtonu se závody MS konaly naposledy v roce 2008, pak se přesunuly do Silverstone.