Alonso vyvolal v F1 velké přestupové šachy

Radek Vičík Radek Vičík
6. 1. 2006 12:01
PRAHA - Většina týmů F1 ještě ani pořádně nepřipravila vozy pro novu sezonu a v zákulisí se už mohutně diskutuje o roce 2007. Vzhledem k tomu, že od příštího roku se úřadující šampion Fernando Alonso upsal McLarenu a koncem roku letošního vyprší u

Poklidnou atmosféru přípravného období narušil v prosinci Fernando Alonso, který k překvapení všech oznámil, že opustí Renault a od roku 2007 bude pilotovat monoposty McLaren. V britské stáji nyní působí Kimi Räikkönen z Finska, kterého v boji o titul limitovaly především nespolehlivé motory Mercedes, a impulzivní Kolumbijec Juan Pablo Montoya. Finovi shodou okolností právě před příchodem Alonsa končí kontrakt a zdá se, že by se stejně ambiciózním Španělem pod jednou střechou nevydržel. I když u McLarenu by symbióza dvou velkých osobností nebyla novinkou. Již v polovině osmdesátých let se v týmu sešli Niki Lauda a Alain Prost a třísky lítaly především z legendárního spojení dvou rivalů na život a smrt Prosta a Ayrtona Senny v letech 1988 a 1989. Kam s tím Finem? Pokud by druhý muž uplynulého šampionátu zůstal, musel by se poroučet Montoya, byť má ještě platnou smlouvu. Räikkönen je ale každopádně nejžhavějším zbožím na přestupovém trhu. Média se už koncem loňského roku předháněla se zaručenými informacemi, kde šestadvacetiletý Fin zakotví. Jako první padlo jméno nenasytné Toyoty. Tým s pravděpodobně největším rozpočtem ve světě F1 loni neváhal královsky zaplatit Ralfa Schumachera, i když následně v porovnání s Jarnem Trullim moc nevyčníval a porazil jej pouze o dva body. Ale Japonci se tváří jakoby nic. "Na této zprávě není ani slůvko pravdy," uvedl prezident stáje John Howett britskému Autosportu. Sedminásobný šampion má stále motivaci Räikkönen je však v hledáčku mnohem atraktivnějšího zaměstnavatele: Ferrari. Tým z Maranella bude muset dříve nebo později řešit otázku, koho místo stárnoucího Michaela Schumachera. Nejstaršímu aktivnímu pilotovi současnosti vyprší s koncem sezony 2006 smlouva a právě Fin by za něj byl ideální náhradou s velkou perspektivou růstu a zrodu nové úspěšné éry italské stáje. V zákulisí se dokonce šeptá, že už existuje jakási předběžná dohoda mezi oběma stranami. Otázkou však zůstává, zda Michael Schumacher skončí. Sám Němec se tomuto tématu vyhýbá a o nadcházející sezoně hovoří velmi pozitivně. "Doufám, že to letos bude lepší. Zdá se, že se řada věcí ubírá správným směrem. Chceme hrát v boji o titul mnohem výraznější roli," uvedl sedmatřicetiletý pilot, který by se velmi rád vybojoval osmý titul světového šampiona. I když se Schumacher několikrát vyjádřil, že po dekádě u Ferrari už by za jiný tým nenastoupil, především v jeho rodném Německu se stále více spekuluje o tom, že by rok 2007 mohl absolvovat v kokpitu monopostu Red Bull. Ty budou poháněny právě motory Ferrari. Jak už to tak bývá, ve hře je ještě jiná varianta. Dvojka Ferrari brazilský závodník Felipe Massa má místo jisté jen na rok 2006, takže se rýsuje možnost spojení dvou velkých hvězd i zde. Ale dvojice M. Schumacher - Räikkönen by stála pěkný balík peněz. Nečekaný krok Alonsa s přechodem k McLarenu však ukázal, že ve světě formule jedna není nic nemožné.

 

Právě se děje

Další zprávy