Po třech letech smůly, kdy vyhrával japonský vůz se startovním číslem 8 (dvakrát s Fernandem Alonsem v posádce), se letos štěstí konečně usmálo i na sedmičku. Japonec Kamui Kobajaši vyhrál kvalifikaci a spolu s Britem Mikem Conwayem a Jose Maria Lopezem z Argentiny si dojel pro celkový triumf.
Panování Toyoty potvrdili druhým místem loňští vítězové Sebastien Buemi, Kazuki Nakadžima a Brendon Hartley. Třetí dojel další vůz elitní třídy hyperaut, domácí speciál Alpine. V něm se střídali Andre Negrao, Nicolas Lapierre a Matthieu Vaxiviere.
Nová kategorie, která nahradila drahé hybridní speciály třídy LMP1, v letošním ročníku závodu na Circuit de la Sarthre čítala pět vozů. Vedle dvou Toyot a jednoho Alpine na trati bojovali také dva vozy americké značky Glickenhauser, která v Le Mans debutovala. V příštích letech ale ohlásily příchod Peugeot, Audi, BMW, Ferrari či Porsche.
V nižší prototypové třídě LMP2 přišel až v posledním kole o triumf ve své premiéře bývalý pilot F1 Robert Kubica. Polák byl členem posádky Teamu WRT, jejíž vůz Oreca v samotném závěru poslední hodiny zůstal stát na trati. Výhra tak spadla do klína sesterskému vozu belgického týmu. Obě kategorie sportovních vozů GT ovládla Ferrari v barvách AF Corse.
🏁Chequered Flag 🏁
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 22, 2021
This ends a crazy 24 hours of Le Mans!
Congratulations to all the teams 👏
P1:🇯🇵#7 @TGR_WEC
P2:🇯🇵#8 @TGR_WEC
P3:🇫🇷#36 @SignatechAlpine #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/O43MxDwRvC
Vytrvalostní automobilový závod 24 hodin Le Mans:
1. Conway, Kobajaši, López (Brit., Jap., Arg./Toyota TS050 Hybrid) 371 kol, 2. Buemi, Hartley, Nakadžima (Švýc., N. Zél., Jap./Toyota TS050 Hybrid) -2 kola, 3. Lapierre, Negrao, Vaxiviére (Fr., Braz., Fr./Alpine A480-Gibson) -4 kola.