Le Mans (od našeho zpravodaje) - Když filmová hvězda Jackie Chan spoluzakládal závodní tým, vůbec ho nenapadlo, že jeho vůz povede čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans, triumfuje ve své třídě a dokonce bude sahat po absolutním vítězství.
"Je to vzrušující! Výhra v Le Mans je pro mě stejná, jako když jsem dostal Oscara. Opravdu je mi moc líto, že jsem tam nemohl být a všechno sledoval jen v televizi," uvedl 63letý herec, který měl v termínu závodu povinnosti na filmovém festivalu v Šanghaji.
"Ale je jedno, kde jsem byl. Hlavní je, že jsme vyhráli! Teď musíme dál tvrdě pracovat, abychom příští rok přinesli znovu silní. A pak další rok a další rok…," dodal hongkongský herec výborně ovládající kung-fu, který natočil už více než 150 filmů.
Stáj si nejdřív udělala dobré jméno v šampionátu Asian Le Mans Series. Na Circuit de la Sarthre se v barvách Jackie Chan DC Racing objevily hned dva prototypy Oreca-Gibson v nižší třídě LMP2.
Kvalifikace sice oběma mezinárodním trojicím jezdců nevyšla na sto procent, ale vývoj závodu přinesl velký úspěch. Vzhledem k tomu, jak se doslova rozpadal jeden hybridní speciál elitní třídy LMP1 za druhým, se necelé čtyři hodiny před koncem ocitla posádka Ho-Pin Tung, Thomas Laurent a Oliver Jarvis v čele celého závodního pole.
Pokud by tam vydržela do konce, poprvé od roku 1995 by triumf připadl vozu z jiné než nejsilnější třídy. Jezdci hybridního Porsche s číslem 2 sice byli po mohutném finiši v závěru 24hodinovky proti, ale i tak je výsledek Jackie Chan DC Racing v jeho premiéře pod touto hlavičkou z říše snů. No posuďte: druhé místo a po pondělní večerní diskvalifikaci vozu týmu Rebellion i třetí celkově a double ve své třídě. Poprvé tak v Le Mans v kategorii LMP2 visela nejvýše čínská vlajka.
"Naším cílem byl útok na pozici nejsilnějšího týmu v naší kategorii. Být na stupních vítězů celkového pořadí je něco úžasného. Celý tým udělal úžasný kus práce," Chan, který dal tým dohromady s pilotem Davidem Chengem.