Ostuda? Pastrňák dráždí "nejhorší omotávkou hole v historii". V mládí jsem musel šetřit, vysvětluje

Daniel Poláček Daniel Poláček
20. 4. 2018 6:38
V zámoří se podivují čepeli hole české hvězdy Bostonu, která září v play off NHL.
David Pastrňák s čepelí své hole při rozhovoru pro kanadskou stanici Sportsnet.
David Pastrňák s čepelí své hole při rozhovoru pro kanadskou stanici Sportsnet. | Foto: Youtube.com

Praha - Útočná opora bostonských Bruins David Pastrňák na sebe o víkendu strhl větší pozornost než kdykoliv předtím. A to i s bizarním doplňkem.

Český křídelník se stal nejmladším hráčem, který v klání play off NHL zazářil šesti body (3+3). Překonal Waynea Gretzkého. Zároveň poslal Bruins v sérii prvního kola do vedení 2:0 nad Torontem (momentální stav je už 3:1).

Čepel hokejky, s níž 21letý střelec rozjel výjimečnou show, však vzbudila velké rozpaky.

"Je úžasné, co Pastrňák dokázal navzdory tomu, že má nejhůř a nejtrapněji omotanou hůl v historii organizovaného hokeje," napsal na populárním twitterovém účtu Marcus Beesley, který pracuje jako trenér brankářů.

"Ostuda," souhlasil jiný fanoušek.

K Pastrňákově čepeli vzniklo i vlákno na sociální síti Reddit. "Je to opravdu nejhůř omotaná hokejka v historii," stojí v uživatelském příspěvku s nejvíce kladnými hlasy.

Mladý útočník Bostonu nikdy moc neřešil, jakým způsobem si omotá hůl. V zámoří je však takzvaný "tape job" vcelku sledovaná věc. Hvězdy ji běžně ukazují na kameře. Speciální páska slouží k tomu, aby kotouč nesjížděl z čepele, případně k lepšímu držení hole. Pro mnohé hráče je důležitá i estetika.

Pastrňák to ale vidí trochu jinak. "Čím víc mám hokejku omotanou, tím hůř se mi ovládá puk," řekl kanadské stanici TSN. Na svůj zvláštní styl je zvyklý z dětství: "Omotávku jsem si dělal sám. A v Česku většinou platí, že si pásku platíte sami, takže jsem ji používal co nejméně, abych ušetřil."

Hvězdný Čech neměl jednoduché dětství ani dospívání. Před pěti roky přišel o otce Milana, ale už předtím žil pouze s mámou Marcelou, která neměla peněz nazbyt. Když její syn zlomil hůl, nastal problém. Není divu, že Pastrňák v takových časech nemyslel na dokonalou omotávku.

A nemyslí na ni ani teď, přestože vydělává bezmála 6,7 milionu dolarů ročně.

Jak omotat hokejku správně, pravidelně ukazuje třeba bývalý hvězdný útočník Marc Savard:

Marc Savard a jeho "tape job". | Video:
 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 1 hodinou

Některé britské čerpací stanice přerušily provoz. Nemá jim kdo dovézt palivo

V Británii muselo dočasně přerušit provoz několik čerpacích stanic, protože jim došly pohonné hmoty. Ty na ně kvůli chybějícím řidičům nákladních aut nemá kdo dovézt, v rafinériích je přitom benzinu i nafty dost. Ministr dopravy Grant Shapps dnes vyzval motoristy, aby se nesnažili natankovat si do zásoby, informovala veřejnoprávní BBC na svých internetových stránkách.

Agentura Reuters napsala, že u některých čerpacích stanic v Londýně a jihoanglickém hrabství Kent se dnes tvořily fronty aut. Asociace prodejců pohonných hmot doporučila motoristům, aby měli v nádrži tolik paliva, aby jim vystačilo na cestu k záložní stanici pro "vzácný" případ, že na první nebude k dostání.

V některých britských médiích se objevily informace, že britská vláda v situaci, kdy v zemi chybí až 100.000 řidičů nákladních aut, uvažuje o nasazení vojáků. "Pokud by to pomohlo, povoláme je," řekl Shapps BBC. Dodal ale, že není jasné například to, zda vojáci mohou řídit vozidla s civilní registrací.

Už měsíce zástupci supermarketů a zemědělců upozorňují, že vzhledem k nedostatku řidičů jsou narušené dopravní řetězce, kvůli čemuž mají problémy dostat zboží na pulty obchodů.

V televizi Sky Shapps řekl, že nedostatek řidičů je celosvětový problém kvůli tomu, že během pandemie covidu-19 se nekonaly zkoušky pro nové šoféry. Británie podle něho proto počet zkoušek zdvojnásobuje. Těm současným je v průměru 55 let a stěžují si na špatné pracovní podmínky i platy.

Řidičů je v Británii nedostatek ale i kvůli brexitu, po němž je pro pracovníky z jiných evropských zemí těžší získat pracovní povolení. Asociace silniční nákladní dopravy (RHA) vyzvala vládu, aby v blízké době tato pravidla zmírnila. K tomu Shapps řekl, že nechce, aby britské řidiče vytlačili jejich kolegové ze zemí Evropské unie, kteří mají nižší nároky na mzdy.

Rod McKenzie z RHA podle BBC řekl, že více řidičů profesi opouští, než do ní přichází. "Je to takhle jednoduché: všechno, co v Británii máme, se dováží nákladními auty. Takže pokud je nedostatek řidičů, je nevyhnutelné, že všechny věci, které chceme, nedostaneme, kdy chceme," řekl.

Zdroj: ČTK
Další zprávy