Bratislava - Slovensko poslední dny nežije ničím jiným než fotbalovým zápasem se Slovinskem. Do začátku utkání sice zbývá ještě čtrnáct dní, ale vstupenky zmizely během několika sekund.
Přesně řečeno: Poslední domácí představení našich východních sousedů v kvalifikaci, které může týmu trenéra Vladimíra Weisse zajistit postup na mistrovství světa, bylo vyprodáno za 232 vteřin.
Říká se tomu daň za úspěch.
Čtěte dále: Slovenský fotbalový boom: Kolaps a za chvíli vyprodáno
Něco podobného zažili v minulosti i čeští příznivci, kteří mnohdy marný boj o vstupenky podstupovali kvůli světovému šampionátu a poté i loni na mistrovství Evropy. Zájem je vždy několikanásobný, než jakou mají stadiony kapacitu.
To platí i pro duel Slovensko - Slovinsko.
Odehraje se na bratislavském Tehelném poli, jenž pojme necelých 24 tisíc diváků, a už teď je jisté, že obchod na černém trhu jen pokvete. Tamní list Pravda totiž přinesl zprávu o tom, že utkání chtělo vidět přímo z tribun 120 tisíc lidí.
A teď pozor: Dostalo se zhruba jen na desetinu žadatelů.
Každý si totiž mohl objednat pouze čtyři vstupenky a celkem Slováci obsloužili 3032 zájemců. Víc ne. "Z hlediska zájmu o vstupenky je to rekord," řekl Vojtech Miklós, šéf společnosti Šport Progress, která zajišťovala distribuci lístků.
Podobně jako v České republice, i v zemi pod Tatrami se ovšem kritizuje systém prodeje.
Měl být na internetu spuštěn ve středu, jenže systém zkolaboval, a tak se vše uskutečnilo o den později. Navíc lidé si nemohli vybrat místa. A snadným výpočtem lze zjistit, kolik vstupenek zůstalo svazu a jeho partnerům.
I když pomineme hostující sektor, je to pořád skoro polovina stadionu.
"Partneři mají nárok na nákup určitého počtu vstupenek a přednostní právo na nákup dalších. Ano, nedá se vyloučit, že někteří lidé se snaží získat vstupenky za účelem prodeje," dodal Miklós.
Slovákům stačí k postupu na MS remíza, vítězství by pak pomohlo českému výběru.