Komerční článek - Toto je reklamní sdělení. Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

Fotbalisté Baníku zlepšují ovzduší v Ostravě. Jezdí v hybridech

27. 3. 2019 14:38
Fotbalový klub Baník Ostrava se rozhodl přispět ke zlepšení ovzduší ve svém městě a pořídil si hybridní auta, která mají výrazně nižší emise a po městě se pohybují většinu času bez hluku. Vyslyšel tak volání meteorologů po omezení aut se spalovacím motorem v severomoravské metropoli. Hybridní motor totiž dokáže jet až 50 procent času jen na elektřinu, kterou si navíc sám vyrábí.
Video: Toyota

"Všichni víme, že v našem regionu je špatné ovzduší, a tak jsme tomu chtěli nějak pomoct. Hodně jsme četli o výhodách hybridních aut, a když jsme je i vyzkoušeli, rozhodli jsme se do týmu pořídit právě hybridy," říká Jan Laštůvka, brankář FC Baník Ostrava. "Myslím, že by se každý měl nad tím zamyslet a udělat něco proto, aby se nám tu dýchalo lépe," dodává.

Meteorologové dlouhodobě hodnotí kvalitu ovzduší v Ostravě jako velmi špatnou, zejména v zimě. Hodinové koncentrace se pohybují okolo 100 mikrogramů na metr krychlový. Stejně tak doporučují omezit používání aut se spalovacím motorem, protože emise z automobilů zvyšují koncentraci prachu a oxidu dusičitého.

Hybridní Toyota RAV4 ve vozovém parku Baníku Ostrava
Hybridní Toyota RAV4 ve vozovém parku Baníku Ostrava | Foto: Toyota Česká republika

Kampaň za čistou Ostravu

Baník tak nyní má 30 nových osobních aut značky Toyota ve spolupráci s Autobond Group, která se stala hlavním partnerem klubu. Management, trenéři, členové realizačního týmu i hráči tak nyní jezdí novými modely C‐HR, RAV4 a Corolla.

"Naše klubová auta přispějí ke snižování emisí skleníkových plynů a dalších znečišťujících látek v ovzduší Ostravy. Je to náš malý příspěvek ke kampani za čistou Ostravu," říká obchodní a marketingový ředitel Baníku Jindřich Středula.

Hybridy jsou totiž mnohem šetrnější k životnímu prostředí. Od roku 1997, kdy Toyota poprvé představila model Prius, dokázala automobilka po celém světě prodat přes 12 milionů hybridních vozů. Dnes Toyota nabízí ve více než 90 zemích a regionech celého světa 34 různých modelů s hybridním pohonem. To napomohlo ke snížení emisí CO2 o plných 93 milionů tun.

Doba dieselových motorů tak pomalu končí. Jejich úplný zákaz už plánují i velké světové metropole jako Paříž, Atény nebo Madrid.

Jan Laštůvka za volantem hybridní Toyoty RAV4
Jan Laštůvka za volantem hybridní Toyoty RAV4 | Foto: Toyota Česká republika

Každá pátá firma jezdí hybridem

Vozy s hybridním pohonem navíc svým majitelům šetří i peníze. Na palivu je možné ušetřit až desetitisíce korun díky tomu, že například ve městě při rychlosti do 50 km/h jezdíte většinu času úplně zadarmo, jen na elektřinu. S palivem za tisíc korun ujede standardní auto ve městě kolem 400 kilometrů, hybrid zvládne až tisíc kilometrů.

Tyto výhody si uvědomují stále více zákazníků, ale i firem. Z nedávného průzkumu Toyoty vyplynulo, že 58 procent českých manažerů firemních vozů se domnívá, že hybridní auta jsou pro jejich firmu vhodné, a o přechodu na hybridy už uvažuje 55 procent. Reálně už je pořídila téměř pětina (18 procent) českých podniků.

"Nové vozy si firmy podle průzkumu pořizují většinou jednou za tři až pět let. A protože se o ekologii mluví čím dál intenzivněji, dá se předpokládat, že budou tato čísla brzy ještě růst," říká Jitka Jechová z Toyoty.

 

Právě se děje

před 59 minutami

Hlavní líčení v brněnské korupční kauze Stoka bude pokračovat až příští rok

Krajský soud v Brně bude v hlavním líčení sledovaného případu obžaloby z korupce na radnici Brno-střed, takzvané kauze Stoka, pokračovat v roce 2021. Listopadové i prosincové termíny soud odvolal. Vyplývá to z justiční databáze.

V kauze je obžalováno 11 lidí a dvě firmy včetně někdejšího politika za hnutí ANO Jiřího Švachuly. Právě ten byl podle státního zastupitelství hlavou skupiny, která ovlivnila desítky zakázek správy nemovitostí městské části Brno-střed a 27 zakázek v městské části Brno-střed, kdy výše úplatků podle státního zástupce dosáhla až 47 milionů korun. Švachula vinu popřel.

Hlavní líčení začalo 21. září, pokračovalo další dva jednací dny, následující dva jednací dny byly 6. a 7. října. Soud během těchto pěti dní vyslechl obžalované. Na listopad a prosinec bylo původně nařízeno ještě dalších zhruba 15 jednacích dní, soud je ale všechny postupně odvolal. První nezrušený termín je nyní vypsán na 5. ledna, jde o třídenní blok, poslední termín je zatím 18. března.

Zdroj: ČTK
Další zprávy