Šejk představil v Praze novou formulovou sérii

Martin Kavka, SportPlus
5. 10. 2005 16:21
PRAHA - Formulovou sérii A1 Grand Prix přijel do Prahy podpořit její duchovní otec a šéf šejk Maktum Hasher Maktum Al Maktum. V elitní společnosti nového motoristického šampionátu, jehož hlavní myšlenkou je boj národních týmů, má své místo i Česká republi

Barvy českého týmu hájí v A1 GP Tomáš Enge, Jarek Janiš a Jan Charouz. Rivalitu však mezi sebou necítí. "Ne, rivalitu necítíme. Chceme udělat co nejlepší výsledek. Vždyť jezdíme za republiku, nikoliv za sebe," má jasno Enge.

:. Engeho čeká první start v A1 GP

Startovní pole má nyní 25 národních týmů, s jeho rozšiřováním se nepočítá. Jednotlivý týmy nesou jméno dané země, jezdeckou sestavu musí tvořit jezdci příslušné národnosti.

Každý tým může do závodu nasadit jen jediný vůz, v průběhu závodního víkendu se však mohou za jeho volantem vystřídat až tři nominovaní jezdci. Veškeré body jsou pak přidělovány jednotlivým týmům, není důležité, který jezdec body získal, individuální hodnocení neexistuje.

Všichni ve stejném voze

"Vždycky jsem toužil reprezentovat svou zemi, ale nikdy se mi to jako aktivnímu závodníkovi nepovedlo. Teď jsem rád, že se nám povedlo dostat do pětadvacítky zemí, která jezdí tuto sérii," prohlásil manažer českého týmu Antonín Charouz a šejk ho doplnil: "To, že je zastoupena Česká republika, je velká pocta. Jinak se snažíme vybírat spíše velké země s početnou populací. Proto se v sérii objevují třeba Čína nebo Pákistán."

Aktuální kalendář zahrnuje dvanáct závodů na celém světě. Piloti se během nich budou utkávat za volantem identického monopostu Lola poháněným 3,4 litrovým osmiválcem Zytek o výkonu 520 koní. Vozy mají navíc tzv. powerboost, který jednorázově přidá dalších třicet koní.

Enge: Je to hravé auto

"S formulí 1 se to nedá srovnat, to je jiný svět. Je to taková o hodně lepší formule 3000," srovnával Enge, který strávil za volantem monopostu zatím asi 150 hodin. "Tohle auto je hodně hravé, při testech jsem si jízdu poměrně užíval. Je možné si s ním dělat to, co chci. Určitě byl zážitek se s ním projet," dodal.

Nejspíš si jízdu v monopostu Lola užije dosyta, manažer Charouz uzavřel se šejkem smlouvu s tříletou opcí. Hlavní myšlenka série svádí také k otázce, zda šejk se svým nápadem nezamíří i do olympijských vod? To ale zakladatel A1 GP odmítá. "Jsem především byznysmen, takovou ambici nemám," prohlásil Maktum Hasher Maktum Al Maktum.

První dva díly nového formulového seriálu odvysílá Galaxie Sport, o dalších možnostech se jedná. "Je to těžké, programové schéma už je vytvořené, těžko se do toho zasahuje. Ale samozřejmě jednáme," uvedl Charouz.

 

Právě se děje

Další zprávy