rav
Aktualizováno 7. 1. 2019 7:09
Podívejte se, jak se dařilo českým účastníkům Africa Eco Race v první polovině. Soutěž v Africe nahradila Rallye Dakar a končí skutečně v senegalském hlavním městě Dakaru. Martin Tomeček se zapotil i během volného dnu, kdy musel ve své Tatře vyměnit porouchaný díl.
Volný den - 6. ledna
Volný den neznamenal pro Tomáše Tomečka vůbec žádné odpočívání. Jeho vůz dotáhl do bivaku asistenční kamion, který pro pořadatele Africa Eco Race shodou okolností už dlouhá léta zajišťuje právě jeho tým. "Zpět v Africe jezdíme od roku 2011 a nikdy jsme větší technické potíže neměli. Ukroutila se spojková hřídel. Porucha, o které nevím, že by ji někdy někdo na Tatře měl. Ale je to technika a tohle je maraton do Dakaru, stát se může asi všechno," řekl český jezdec, který se svolením šéfa Africa Eco Race Jeana-Louise Schlessera dostal spojkovou hřídel z bílé asistenční Tatry. S přiděleným časem a penalizací za nedokončenou pátou etapu se však propadl z prvního na šesté místo.
Ovšem další spojková hřídel hřídel je 1500 km daleko, v odstavené Tatře 815 Petra Čapky. Členové asistenčního týmu tak museli nasednout do vypůjčeného auta, dojet pro kýžený díl, z vozu ho vymontovat, přivézt a nasadit do svého bílého "baléčka", jak se asistenčním vozů na této rallye říká.
Celá záchranná operace není jen tak. Do Zagory k Čapkově Tatře je to přibližně 20 hodin jízdy. Pak demontáž a zase 20 hodin zpět. Až se "záchranný tým" vrátí, bivak v Dakhle bude prázdný a celý konvoj Africa Eco Race už bude v Mauritánii. Čekat na ně bude jen jejich bílý asistenční vůz, které obdrží Čapkovu spojkovou hřídel, a zachránci v něm následně doženou závod.