Massa se bojí: V Číně mohou mít navrch McLareny

Jakub Šafránek Jakub Šafránek
15. 4. 2010 11:00
McLarenu na rovinkách bude opět pomáhat F-duct systém
Felipe Massa
Felipe Massa | Foto: Reuters

Šanghaj - Loni podobnou kontroverzi vzbudily dvojité difúzory, díky nimž Jenson Button v úvodu sezony formule 1 získal rozhodující bodový náskok, letos je to takzvaný "F-duct" systém, který FIA i přes zdvižená obočí zástupců mnoha týmů uznala jako regulérní vylepšení monopostu.

Ačkoliv tato úprava aerodynamiky (prostřednictvím směrování tlaku vzduchu na zadní křídlo), s níž v Bahrajnu přišel McLaren, zatím nepřinesla stáji z Wokingu srovnatelné úspěchy, jaké přinesl Brawnu difúzor, může přesto jít o rozhodující faktor pro několik dalších závodů, obzvláště VC Číny.

Na okruhu v Šaghaji se totiž nachází jedna z nejdelších rovinek (necelých 1200 metrů) v celém ročníku letošní formule, přičemž "F-duct" systém pomáhá monopostům k vyšší maximální rychlosti (jež zde překračuje 300 km/h), což by mohlo na této rovince vést ke slibným možnostem předjíždění.

Čtěte také: Buttona překvapila vyrovnanost F1. Nečekal jsem to,říká

"Je to moc hezký okruh s dlouhou rovnou pasáží, kde se dá dobře předjíždět. Nicméně si na ní budeme muset dávat velký pozor především na McLareny, které mají velice vysokou maximální rychlost," varuje Felipe Massa, aktuálně vedoucí muž seriálu.

"Na okruhu v Šaghaji se dobře předjíždí, především na konci té dlouhé rovinky, takže si jsem celkem jistý, že se o víkendu bude hodně závodit," přitakal Brazilcovi Lewis Hamilton z McLarenu.  

Problémy s motorem u Marka Webbera
Problémy s motorem u Marka Webbera | Foto: Sport

Už na minulé Velké ceně Malajsie (především v tréninku) přitom bylo vidět, že v Sepangu na delších rovinatých úsecích mají McLareny nad ostatními vozy navrch.

Massovo Ferrari, stejně jako většina ostatních stájí ve formuli, na rozdíl od McLarenu (a od minulé GP i Sauberu) nový systém, který umožňuje rychle směrovat vzduch kanálkem na zadní křídlo, zatím ještě nemá k dispozici.

"Samozřejmě, že na tom pracujeme, protože jsme viděli, jak extrémně přínosný tento systém je. Použijeme ho, jakmile bude připravený a budeme si naprosto jisti, že funguje," tvrdí šéf Ferrari Stefano Domenicali.

Zdali F-duct přinese McLarenům v Šanghaji očekávanou výhodu se začne ukazovat již zítra brzy ráno, kdy jsou na programu první oficiální tréninky na čtvrtou Velkou cenu sezony 2010.

 

 

Právě se děje

Další zprávy