Junek byl vysoce talentovaným jezdcem, který měl na svém kontě bohatou sbírku vítězných trofejí. Vášeň pro rychlost a dokonalou techniku ho vynesla mezi nejlepší závodníky té doby.
Příčiny Junkovy tragické nehody na původním přírodním okruhu Nürburgring, což je náročná trať s mnoha zatáčkami a obtížnými pasážemi, nejsou stále úplně jasné.
Jisté je, že v šestém kole Velké ceny Německa sportovních vozů ztratil kontrolu nad vozem a došlo k tragickému nárazu do bariéry, při němž pilot utrpěl smrtelné zranění. Spekuluje se o technickém selhání vozidla nebo o jezdecké chybě.
Smrt jezdce na Nürburgringu tehdy rozrušila celou sportovní veřejnost v Německu i Československu. Jeho nečekaný odchod připomněl, jak náročný a nebezpečný může motorismus být. Vášeň pro závody a touha po vítězství Junka nakonec připravily o život.
Manželka Eliška se pod dojmem velké ztráty rozhodla ukončit svoji úspěšnou kariéru, která z ní dodnes dělá jednu z nejlepších automobilových závodnic všech dob.
Junek se narodil 25. května 1894 v Dolní Čermné a byl nejstarším ze 13 dětí. Po absolvování obchodní akademie pracoval jako bankovní úředník. V roce 1922 vyhrál svůj první závod Zbraslav -Jíloviště ve voze Mercedes a přivezl si domů první vítězný pohár.
Později přesedl do Bugatti a spolu s manželkou Eliškou jezdil na závodech v Československu i v zahraničí. Řadu z nich vyhrál. Navíc se mu dařilo i v profesním životě a dosáhl významného postavení a majetku. Úspěšný závodník je pohřben na Vinohradském hřbitově v Praze.