Video: Indy 500 vyhrál podruhé Japonec Sató, Alonso si na trojkorunu musí počkat

rav rav
Aktualizováno 24. 8. 2020 9:23
Takuma Sató vyhrál v neděli závod na 500 mil v Indianapolisu a nejslavnější oválový podnik tak ovládl podruhé v životě. Dvojnásobný mistr světa F1 Fernando Alonso obsadil 21. místo.
Takuma Sató slaví vítězství ve 104. ročníku závodu Indy 500
Takuma Sató slaví vítězství ve 104. ročníku závodu Indy 500 | Foto: Reuters

104. ročník Indy 500 poznamenala celá řada havárií. Japonský pilot si dojel pro vítězství pod žlutou vlajkou po nehodě Spencera Pigota. Sató na trati familiárně zvané "Stará cihelna" triumfoval už v roce 2017.

Alonso sice 500 mil Indianapolis na třetí pokus poprvé dokončil, ale stále mu chybí úspěch v tomto podniku, aby dovršil motoristickou trojkorunu. Tu vedle Indy 500 tvoří ještě triumf v závodě F1 v Monaku a ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Jediným jezdcem, který toho dosáhl, tak stále zůstává Brit Graham Hill.

Španělského pilota potrápila spojka. "Od začátku nás trápila stabilita monopostu. Na tom jsme zapracovali v boxech a po polovině závodu jsem se posunul na 15. místo. Pak přišly problémy se spojkou, které jsme nedokázali vyřešit. Po každé zastávce v boxech jsme museli vůz roztlačit. To nás v konečném součtu stálo kolo a o okruh zpět za vítězem jsme závod také dokončili," uvedl Alonso.

Indy 500 bez diváků ovládl Japonec Sató | Video: NDYCAR
 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 1 hodinou

Dálnice D11 z Hradce do Jaroměře se autům otevře 17. prosince

Dokončovaný úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře se motoristům otevře 17. prosince. Stát bude 4,1 miliardy korun bez DPH. Jde o největší současnou stavbou na území Královéhradeckého kraje, řekl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Na úseku u Smiřic se v sobotu konal den otevřených dveří.

"Za necelé tři měsíce po dálnici budou jezdit auta. Diskutujeme dnes s lidmi přípravy silnic. Je to samozřejmě trochu sebeprezentace, ale chceme ukázat, že příprava a stavba dálnice není jednoduchá," řekl Mátl.

Stavba je rozdělena na dva úseky z Hradce Králové do Smiřic a ze Smiřic do Jaroměře. Stavba trasy do Jaroměře začala v dubnu 2019, z Hradce do Smiřic se buduje od února 2019.

"My jsme dokonce zrychlili, stavba se měla otevírat až v příštím roce během průběhu léta, podařilo se nám se zhotovitelem vyjednat zkrácení lhůty o osm měsíců. Příprava dálnice trvá daleko déle, to jsou někdy i desítky let," řekl Mátl. Šest až deset let příprava podle Mátla zabere vždycky.

D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a od roku 2017 dálnice končí v Hradci Králové. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice se jezdí zhruba po 91 km. Stavba z Hradce do Jaroměře navazuje na úsek dálnice z Hradce Králové, měří 22,4 kilometru. Vede podél současné silnice první třídy na Jaroměř a Náchod. Za Jaroměří se napojí na silnici I/37.

Zdroj: ČTK
Další zprávy