Větší kola, jednodušší křídla a těžší vozy. To udělala nová pravidla s formulí 1

Větší kola, jednodušší křídla a těžší vozy. To udělala nová pravidla s formulí 1
Při pohledu na loňský (nahoře) a letošní McLaren jsou vidět na první pohled zásadní rozdíly. Monoposty dostaly větší nízkoprofilové pneumatiky (místo 15palcových jsou nyní 18palcové) s kryty na discích a celkově je přepracována aerodynamika.
Inženýři různých stájí se s návratem k takzvanému přísavnému efektu vypořádali po svém. To je vidět například v odlišných tvarech "čumáku" a u vstupu vzduchu v bočnicích. Právě proudění vzduchu ve dvou tunelech v podlaze vozu bude tvořit klíčovou část přítlaku monopostů.
K výraznému zjednodušení došlo u předního křídla, které má méně prvků. Loňský McLaren je v horní části snímku.
Při pohledu z boku vedle už zmiňovaných větších pneumatik upoutají jinak řešené bočnice předního i zadního spoileru. Na koláži jsou vozy Ferrari ze sezony 2021 (nahoře) a 2022.
Foto: Aktuálně.cz
Radek Vičík Radek Vičík
22. 2. 2022 18:43
Podívejte se, jakých změn doznaly letošní speciály formule postavené na základě nových technických pravidel.
 

Právě se děje

Další zprávy