Tomeček se vrací na místo činu. S Tatrou míří do Dakaru a znovu bez navigátora

rav rav
18. 10. 2022 17:01
Tomáš Tomeček usedne sám do Tatry 815, aby zdolal šest tisíc kilometrů soutěže Africa Eco Race. Ta končí tradičně v hlavním městě Senegalu Dakaru.
Tomáš Tomeček s Tatrou 815 před startem rallye Africa Eco Race 2022
Tomáš Tomeček s Tatrou 815 před startem rallye Africa Eco Race 2022 | Foto: Promet/Czechoslovak Group Team

Dvanáct etap a na čtyři tisícovky měřených kilometrů z celkové délky soutěže. To je porce, která od tohoto úterý do neděle 30. října čeká Tomáše Tomečka v kabině oranžové Tatry 815 v rámci Africa Eco Race. To vše už poněkolikáté odjede sám, bez mechanika i navigátora.

Tradiční rallye ve stopách někdejší trasy Rallye Dakar byla loni zrušena kvůli pandemii covidu-19. Letos jí hrozil podobný osud, ale nakonec se akci podařilo zorganizovat, byť o deset měsíců později, než bývá její tradiční lednový termín.

Odkladu Africa Eco Race Tomeček využil ke dvěma startům na saúdskoarabském Dakaru, kde působil v roli rychlé asistence týmu South Racing. "Po Dakaru v Saúdské Arábii jsem měnil jen filtry a oleje, nic velkého. Nejvíc práce mi dalo vyčistit plachtu, která byla celá umazaná," smál se pilot kamionu se startovním číslem 400.

"Další účast na Rallye Dakar je v jednání. Teď se ale těšíme do opravdového Dakaru, který je v Senegalu, v Africe. Jsme nachystaní a uvidíme, jak to dopadne," dodal Tomeček.

V kategorii kamionů má kopřivnický patriot jen několik soupeřů, proto myslí na co nejlepší umístění v celkovém pořadí soutěže.

Vedle svého závodního vozu připravil Tomečkův tým tradičně i asistenční Tatry, které už několik let využívá pořadatel k zabezpečení soutěže. Těm se říká balai, což je francouzský výraz pro koště, tedy zametací vůz. Jde fakticky o pouštní odtahovou službu, pomáhají organizátorům při zachraňování soutěžících v nesnázích.

Tomeček se drží tradiční koncepce Tatry 815, s níž závodí už od roku 2005. Závodní speciál má tradiční tatrovácký páteřový rám s centrální nosnou rourou. Vůz s minimem elektroniky pohání vzduchem chlazený dvanáctiválcový motor Tatra T3C-930 o objemu 19 000 cm3 a výkonu 515 kW (700 koní). Vůz je vybaven centrálním dohušťováním pneumatik s ovládáním z kabiny.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 6 hodinami

Dánští házenkáři jako první tým v historii potřetí za sebou vyhráli MS

Dánští házenkáři jako první tým v historii potřetí za sebou vyhráli mistrovství světa. Ve finále ve Stockholmu porazili Francii 34:29 a oplatili jí porážku z duelu o zlato na předloňských olympijských hrách v Tokiu. Ke všem třem titulům z let 2019, 2021 i letos dovedl Dány trenér Nikolaj Jacobsen.

Dánové, kteří za celý turnaj ztratili v devíti zápasech jediný bod za remízu s Chorvaty, dnes před více než 23 tisíci diváků ani jednou neprohrávali. V první půli vedli až čtyřgólovým rozdílem, Francouzi ale do přestávky stáhli manko na jediný gól.

Hned po pauze šestinásobní světoví šampioni vyrovnali, ale Seveřané znovu odskočili a tentokrát už vedení nepustili. Deseti brankami se na výhře Dánů podílel nejlepší střelec zápasu Rasmus Lauge Schmidt, jehož vydatně podporovali Simon Pytlick a Mathias Gidsel.

Další zprávy