Martin Macík mladší s Ivecem zajel třetí čas v kategorii kamionů, pátý byl Ignacio Casale v Tatře stáje Buggyra. Šestý v etapě, již ovládl Eduard Nikolajev v Kamazu, skončil Aleš Loprais. Ten se nadále průběžně drží čtvrtý. Vede Rus Dmitrij Sotnikov s Kamazem.
Martin Prokop ve Fordu obsadil v deváté etapě 22. místo. Protože však byly rozestupy mezi jezdci relativně malé, udržel si své osmé místo v průběžné výsledkové listině.
Etapu ovládli piloti Toyoty, kteří získali první tři místa. Nejrychlejší byl Jihoafričan Giniel de Villiers. Celkově je v čele jeho - v úterý třetí - týmový kolega Násir Attíja. Katařan vede před Sébastienem Loebem z Francie o více než 39 minut. Prokop na lídra ztrácí přes dvě hodiny.
Martin Michek na KTM se mezi motocyklisty vrátil v celkovém pořadí do první dvacítky. Jezdci týmu Orion-Moto Racing Group patří 19. pozice, v úterý byl nakonec čtrnáctý . Jan Brabec obsadil v etapě 23. místo a průběžně je na 22. místě.
Etapu letos už podruhé vyhrál Chilan Jose "Nacho" Cornejo na Hondě, celkově se do vedení dostal tovární jezdec KTM Matthias Walkner.
Rakušan využil problémů Brita Sama Sunderlanda a před dosud vedoucího jezdce sesterského týmu GasGas se dostal s náskokem 2:12 minuty, Michek na Walknera ztrácí necelé dvě hodiny.
V kategorii čtyřkolek obsadil dnes Zdeněk Tůma sedmé místo a celkově je i nadále pátý. Mezi lehkými prototypy drží sedmou pozici Josef Macháček.
"Byla to etapa s krásnými scenériemi. Hory se střídaly s krásným žlutým pískem. Bylo to rychlé, na kamenitých úsecích se muselo dávat pozor na gumy, ale jinak jsem spokojený. Can-Am šlapal hezky," řekl jezdec týmu Buggyra ZM Racing.
"Je to tam, první pódium a o tři vteřiny na druhé místo," radoval se Macík v cíli erzety.
"Zároveň je to ale škoda. Mohli jsme vyhrát, víme jak a víme proč. Bohužel nás Ignacio (Casale) nechtěl pustit před sebe. Nevíme proč. O nic mu nešlo, ale od 70. kilometru jsme byli v závěsu za ním. Jinak se nám ale jelo výborně," dodal jezdec týmu Big Shock! Racing.
"V neutralizaci za mnou přišel člen jedné české posádky, že jsme je údajně nechtěli pustit. Prý za námi byli dvacet metrů, ale nebyl slyšet žádný sentinel. Zvonili jednou, když mezi náma byla bugina," kontroval Tomáš Šikola, mechanik z Casaleho Tatry s odkazem na zařízení nazvané sentinel, které používají jezdci k varování pomalejšího soupeře před sebou.
Casale uvedl, že Macíkovi na rovném úseku uhýbal a pouštěl ho před sebe, on jej ale nedokázal předjet.
Loprais byl s šestým časem spokojený. "Mohlo to jít o trošku lépe, ale také výrazně hůře. Na prvním kontrolním bodu jsme ztratili, otáčeli jsme se, Martin Macík nás předjel a získali tam na nás de facto všichni. V následné kamenité pasáži jsme nechtěli riskovat defekt, v dunách jsme se poté na ostatní trochu dotáhli a dojeli jsme v prachu do cíle za kamazy," řekl člen týmu InstaForex Loprais Praga.
Prokopovi profil etapy příliš nevyhovoval. "Potvrdily se informace, které jsme dostali před startem. Bylo to 300 kilometrů na plný plyn a kdyby tam nebylo pár dun, kdy jsme zpomalili, tak to bylo celé naplno, což bylo špatně pro nás," řekl jezdec Benzina Orlen Teamu.
"Dobrá zpráva je, že tlumiče fungovaly lépe, špatná, že motor je slabý, a když nám fouká do čumáku jako dnes, tak nám to nejelo více než 150. A soupeři, kteří startovali za námi, tak nás po 80 kilometrech předjeli jako nůž máslem," přiznal s tím, že konkurenti mají až o dvacet kilometrů za hodinu vyšší maximální rychlost.
Naopak Michek byl se svým výkonem spokojený. "Dnes super výsledek. Až za mnou, sedmnáctý, byl Toby Price, takže si myslím, že ve středu mám dobrého tahouna do etapy," pochvaloval si.
"Jen ráno jsem měl těžší vstávání, protože bolest žeber po pádu je druhý nebo třetí den nejhorší. Ráno mě to zase chytlo. Ale musím uznat, že od poloviny speciálky mě přestaly bolet a jelo se mi docela fajn. Teď jsem už lepší. Hodně budu relaxovat, dbám na sebe. Posouváme se pořadím dopředu, což je fajn. Jenže poslední etapy budou náročné a budou hodně rozhodovat," dodal jezdec týmu Orion-Moto Racing Group.