Kolomý se těší na peruánské dunové peklo. V autokrosu si vychovává svého nástupce

Radek Vičík Radek Vičík
14. 12. 2018 15:21
Martina Kolomého čeká v lednu už podesáté výzva zvaná Rallye Dakar. Pilot Tatry ve službách týmu Buggyra má před pískem přirozený respekt, ale do dun se i tak těší. Když se zrovna nepřipravuje na slavnou soutěž, pomáhá svému synovi se startem jeho závodnické kariéry.
Martin Kolomý.
Martin Kolomý. | Foto: Buggyra

Kolomý na Dakaru usedne do evoluce kamionu Tatra Phoenix, na němž roudnický tým opět úzce spolupracoval s kopřivnickou automobilkou. Ostatně tito dva partneři svoji exkluzivní kooperaci nedávno prodloužili o další dva roky.

"Jsem velký optimista, ale na druhou stranu si uvědomuji, že už jsme měli hodněkrát různé problémy, snad se nám tentokrát vyhnou," řekl Kolomý, v jehož posádce bude opět navigátor Rostislav Plný a mechanik Jiří Stross.

Dalšími slovy však nezapřel srdce bojovníka: "Samozřejmě že chceme vyhrát a uspět. Přistupujeme k tomu pokorně a víme, že se musí sejít celá řada faktorů."

Na peruánské písky se bruntálský rodák těší, i když si je vědom jejich zrádnosti. "Písek mám rád. Doufám jen, že nebudeme vylézat z auta a vykopávat nebo ležet na boku. V rozježděném písku to bude peklo na zemi. Když se dostaneme zdraví do cíle, budeme spokojeni," prozradil svůj hlavní cíl pro nadcházející 41. ročník Rallye Dakar.

Během roku si 45letý pilot za volantem Tatry příliš nezajezdí, proto vítá každou příležitost, jak se dostat do terénu. Možná i proto se nyní v závodním světě objevuje i jako mechanik a opora syna, který boduje v českém šampionátu v autokrosu.

"Je skvělé, že nesedí jen u počítače a chce dělat i něco jiného. Není to tak, že bych ho k něčemu vedl. Kluk přišel sám a řekl: Tati, já chci závodit! Koupil jsem základní konstrukci buginy, ale všechno ostatní je už naše práce. Rodina mě miluje, padl na to můj zbývající volný čas," řekl se smíchem Kolomý senior.

Investovaný čas se ale zjevně vyplácí. Malý Martin závodí v bugině o objemu 125 ccm v kategorii Racer Buggy a letos byl v českém šampionátu celkově šestý.

Teď se ale veškerá pozornost soustřeďuje na speciál na první pohled těžší, na Tatru v barvách Buggyry. Ta se spolu se čtyřmi desítkami soupeřů (mezi nimiž bude i druhý vůz z Roudnice pilotovaný Martinem Šoltysem) spustí 6. ledna ze startovní rampy v Limě. Do cíle v hlavním městě Peru se pak soutěžící po absolvování 3000 soutěžních kilometrů vrátí 17. ledna.

 

Právě se děje

Další zprávy