Ouředníček zachránil naděje Prokopa na Dakaru, v lednu budou v jednom týmu

Radek Vičík Radek Vičík
6. 12. 2018 13:03
Je to příběh jak z románu. Tomáš Ouředníček letos v lednu na Rallye Dakar zachránil ambice Martina Prokopa, když odtáhl jeho vůz s porouchaným alternátorem k mechanikům. Rok se sešel s rokem a na dalším Dakaru se oba jezdci sejdou pod hlavičkou jednoho týmu.
Martin Prokop.
Martin Prokop. | Foto: Reuters

Prokopa čeká už čtvrtý start na nejtěžší světové rallye, ale poprvé bude jeho tým MP-Sports nasazovat dvě osobní auta. Jihlavský pilot usedne do evoluce Fordu Raptor F 150, zatímco jeho stávající stroj bude řídit právě Ouředníček.

Tedy jezdec, který na Dakaru 2018 neváhal pomoci svému krajanovi v nouzi. Ouředníček zastavil u zoufalého Prokopa, který měl porouchaný alternátor, vzal ho na lano a dotáhl do nedaleké servisní zóny. I díky tomu jihlavský pilot mohl dál bojovat o místo v první desítce.

Havárie Tomáše Ouředníčka na Morocco Desert Challenge.
Havárie Tomáše Ouředníčka na Morocco Desert Challenge. | Foto: South Racing CE

Jihomoravský závodník měl po děsivé havárii v Maroku svůj vůz zničený. I když se ho snažil opravit, naděje na start postupně uvadaly. Pak se ale oba jezdci sešli v Jihlavě, slovo dalo slovo a vzájemnou spolupráci "upekli" doslova za pět minut dvanáct.

"Měl jsem tři kluky, kteří měli zájem. Byli jsme i v Emirátech na poušti, ale ani jeden z nich nedokázal sehnat patřičný obnos. S Tomášem to byla velká náhoda. Sešli jsme se, on projevil zájem a docela rychle jsme se domluvili," popsal rozšíření své stáje Prokop, jehož cílem je hlavně posílit ambice v boji se světovou špičkou.

Ouředníček sice usedne do vozu, který byl na Rallye Dakar 2018 celkově sedmý, v týmu má ale jasně určenou roli dvojky. "Pokud mi upadne kolo, tak si ho vezmu z jeho auta, tak je to dané," vysvětlil Prokop nekompromisně hierarchii.

Jeho parťákovi to ale nebere optimismus. "Martin má skvělý a profesionálně fungující tým. S autem jsem se moc nesvezl, ale je skvěle připravené. Jen má jinak vyladěnou převodovku," vysvětlil Ouředníček hlavní rozdíl mezi červeným Shrekem a jeho vlastním Fordem Ranger, s nímž závodil na předchozím Dakaru.

Sám Prokop do svého nového Shreka ještě neusedl vůbec Tak moc svému týmu věří. "Když finišovala práce na voze, tak jsem měl tři týdny dovolené. V autě se svezu před Dakarem jeden a půl dne v Limě. Ty hlavní části známe a víme, že vydrží," prohlásil úspěšný soutěžní pilot, který i v sezoně 2019 chce startovat v jednom podniku MS v rallye.

"Asi to bude Sardinie, uvidíme podle kalendáře Světového poháru FIA cross-country," dodal pilot, který byl v letošním ročníku "svěťáku" druhý.

Byť byl Jakub Przygoňski v tomto seriálu nad Prokopovy síly a vyhrál, právě s polským jezdcem, Ouředníčkem a pilotem kamionu Martinem Kolomým se vydá už brzy na písečné testy do Spojených arabských emirátů. "Jsme sice rivalové, ale oba si máme navzájem co dát," dodal úspěšný rallyový pilot.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Evropská komise podle Havlíčka odblokovala 18 miliard korun na projekty programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost

Evropská komise podle vicepremiéra a ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka (za ANO) odblokovala 18 miliard korun, které zadržovala na projekty v problémovém Operačním programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost. EK platby pozastavila loni na jaře kvůli vysoké chybovosti. Podle vicepremiéra není jasné, kdy peníze proplatí.

"Před chvílí přišla esemeska, že byl dnes odpoledne odblokován ten zadržovaný peníz, těch 18 miliard korun," uvedl Havlíček. Jeho úřad prý čtyři měsíce vše dokládal unijním auditorům, kteří nakonec žádnou chybu neobjevili. "O nic nepřijdeme v tuto chvíli. Teď je jenom otázka, kdy nám ty peníze pošlou," uvedl Havlíček.

Peníze už ministerstvo průmyslu a obchodu dalo firmám, které o ně žádaly pro své projekty z problémového programu. Projekty se často uskutečňují po etapách, a tak se i na základě jednotlivých žádostí o platbu hradí. EK platby proplácí zpětně.

Další zprávy