Češi v A1 GP míří do Číny za obhajobou

ČTK, SportPlus
8. 11. 2006 0:00
Praha - Česká stáj A1 Grand Prix se vydává do Číny s cílem navázat na druhé místo Tomáše Engeho v Brně a jeho triumf v Šanghaji v uplynulé sezoně.

Seriál bude po měsíční pokračovat o víkendu, ale místo Šanghaje zamíří na nový městský okruh v Pekingu.

Manažer týmu Antonín Charouz vyjádřil trochu obavy z přístupu pořadatelů. "Už nás varovali, že to bude po organizační stránce jeden z nejhorších závodů seriálu. Když to takhle říkají, tak mě to trochu děsí," řekl.

Zavzpomínal přitom na exhibiční závod DTM na městské trati v Šanghaji v roce 2004, který musel být přerušen kvůli létajícím poklopům kanálů. 

Trať o délce 3,08 km vyrostla na severovýchodě metropole u výstaviště a nechybí ji klasický aspekt městských okruhů, kterým jsou všudypřítomné zdi. Profil tratě nabízí rovinky, vracečku, šikanu a několik převáženě devadesátistupňových zatáček.

Tribuny postavené pro tento závod pojmou 25 000 diváků, kteří se mohou těšit na dramatickou podívanou. A1GP se ně městské trati totiž nepředstaví poprvé, v první sezoně se jelo v ulicích jihoafrického Durbanu, který byl hodně atraktivní pro jezdce i fanoušky.

Český jezdec Jaroslav Janiš, který bude stejně jako v Brně krýt záda Engemu, přikládá na neznámé trati klíčovou roli nastavení vozu. "Je důležité, abychom to vyladili rychle a mohli najet co nejvíc kilometrů. Během testů se budeme soustředit hlavně na nastavení výšky vozu, protože trať může být nerovná," uvedl závodník, jenž pojede doplňkovou soutěž nováčků. 

Okruhy vedoucí ulicemi města se mu líbí. "Těším se, městské okruhy mi vyhovují, bude to velký adrenalin," svěřil se.

Strach má jen z nevlídného počasí, v Pekingu jsou prý jen čtyři stupně nad nulou. "V takové zimě je problém zahřát pneumatiky a bude se hůř ladit nastavení vozu," vysvětlil. 

Charouz si pochvaluje, že má k dispozici vyrovnané jezdce. "Rozdíl mezi ním (Janišem) a Tomášem je minimální. Letos je to první sezona, kdy dokáže Tomášovi pomoci, před tím se hlavně učil," řekl. 

Český tým díky Engemu v říjnu v Brně poprvé v sezoně bodoval a v průběžném pořadí seriálu národů mu patří po dvou z dvanácti závodů pátá příčka. V čele je Německo. 

Organizátoři A1 GP po dvou závodech také provedli vyhodnocení nových předpisů a rozhodli se pro úpravy. Tou nejdůležitější je podle agentury BPA změna v určení pořadí na startu hlavního závodu. Nyní o tom bude stejně jako loni rozhodovat výhradně umístění v krátkém závodu, aby fanoušci na tribunách měli okamžitě jasno.

Letos nově aplikovaný systém bodování kvalifikace, nejrychlejšího kola a umístění v krátkém závodu se ukázal být příliš složitý. Druhou změnou jsou podmínky účasti v tréninku nováčků, kde byla zvýšena maximální věková hranice na 28 let s další výjimkou pro motoristicky se rozvíjející národy.

Průběžné pořadí (po 2 z 12 závodů):
1. Německo 20 b., 2. Mexiko 19, 3. Malajsie 17, 4. Kanada 11, 5. Česká republika 11, 6. Británie 11, 7. USA 10, 8. Nizozemsko 9.

 

Právě se děje

Další zprávy