Radek Vičík
4. 6. 2019 20:55
V pondělí tragická nehoda britského motocyklisty Daleyho Mathisona potvrdila, že Tourist Trophy je nejnebezpečnějším závodem světa. Jaké další riskantní podniky pamatuje historie světa dvou a čtyř kol? To se dozvíte z našeho přehledu.
Nürburgring
Zelené peklo, jak se začalo starému Nürburgringu známému jako Nordschleife říkat od dob Jackieho Stewarta, je dnes dlouhé 20,81 km, a když se zkombinuje s novým autodromem, má úctyhodných 25 947 metrů se 170 zatáčkami. Na této trati by tak mohl být v průměru každých 370 metrů pomníček za jednoho mrtvého závodníka.
Tak nebezpečná především Nordschleife (Severní smyčka) byla. Ale byly tu a jsou i další verze jako Sudschleife, Zielschleife či nový okruh. Jako první jméno zde přitom nalezneme Čeňka Junka, který na Nordschleife zahynul během Velké ceny sportovních vozů roku 1928.
Paradoxně nejslavnější havárie byla ta, kterou její aktér přežil. Samozřejmě je řeč o plamenech šlehajících z Ferrari nedávno zesnulého Nikiho Laudy. Jeho karambol znamenal v roce 1976 konečnou pro F1 na Nordschleife, Velké ceny se vrátily až v sezoně 1984 na moderní GP-Strecke.