Kolín nad Rýnem - Smlouvu o prodloužení partnerství podepsali předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier, prezident IIHF René Fasel a prezident společnosti Infront Sports & Media Philippe Blatter. Na místě byl rovněž porotce z Guinessovy knihy rekordů, který Škodě potvrdil světový rekord za nejdelší sponzoring sportovního mistrovství světa.
V roce 1992 zahájila Škoda spolupráci s IIHF představením oficiálního vozu při finále v Praze a v Bratislavě. Od roku 1993 nastoupila značka při každém mistrovství na led jako oficiální hlavní sponzor.
V Evropě se 85 procent všech vozů značky Škoda prodává v zemích, do nichž se mistrovství světa v ledním hokeji přenáší, v celosvětovém měřítku je to 58 procent. Dalšími pozitivními aspekty sponzoringu jsou vysoká frekvence turnajů a výrazná viditelnost sponzora díky umístění loga na dresech, přilbách, na ledě i nasazením flotily vozů značky Škoda. Letos bude mistrovství světa v televizi sledovat více než jedna miliarda fanoušků, v arénách se očekává návštěva více než 600.000 diváků.
Škoda se tradičně angažuje v řadě druhů sportu. Lední hokej je přitom vedle cyklistiky a motoristického sportu nejdůležitějším pilířem sponzoringové strategie automobilky. Vedle mistrovství světa v ledním hokeji Škoda podporuje různé národní svazy a národní ligy a od roku 2012 také dorost. Škoda Junior Ice Hockey Cup dává příležitost mladým talentům.
Největší tuzemská automobilka loni dodala zákazníkům rekordních 1,13 milionu vozů, což je meziročně o 6,8 procenta více. Potřetí za sebou tak překonala milionovou prodejní hranici. Automobilka ve čtvrtek představila nové kompaktní SUV Karoq, které v druhé polovině roku nahradí model Yeti.