Praha - Ze souboje klubů o pražského fanouška vyšel možná trochu překvapivě jako vítěz nově vzniklý Lev. Přestože se mu zpočátku příliš něvěřilo, dokázal ambice naplnit.
V premiérové sezoně na něj průměrně chodilo 7.161 diváků a přes počáteční komorní kulisu se na zápasech KHL podařilo postupně rozproudit chytlavou atmosféru.
Největší šlágry přesunul ze starobylé holešovické haly do prostornější a modernější O2 arény a návštěvou 16.317 diváků na říjnový zápas s hvězdným Dynamem Moskva dokonce vytvořil historický rekord celé soutěže.
Klub je navíc přesvědčen, že v první řadě se chodilo na výkony domácího celku. Hvězdy soupeře byly až sekundárním lákadlem. "V průběhu sezóny se vytvořila poměrně velká skupina fanoušků, která chodila na většinu zápasů a soupeř u nich nehrál žádnou roli," říká tiskový mluvčí Lva Jan Rachota.
Průměrnou návštěvností v základní části 7.161 jste byli z pražských klubů jednoznačně nejlepší. Přitom se vám v tomto ohledu před sezonou příliš nevěřilo. Je to pro vás zadostiučinění, překvapení, nebo hlavně splněný cíl?
"Jsme rádi, že si fanoušci na Lva cestu našli. S návštěvností jsme určitě spokojeni, v základní části se postupně stabilizovala a chodilo od čtyř tisíc více. Na play-off přišlo přes osm tisíc a atmosféra byla vynikající."
Návštěva na jednotlivých zápasech však kolísala ve velkém rozpětí, od čtyř tisícovek po našlapanou O2 arénu. O čem to vypovídá? Bylo najednou v Praze hokeje příliš, nebo se fanoušci soustřeďovali na zápasy proti hvězdami nabitým týmům?
"Rytmus KHL jiný je než v extralize. Hraje se tři až pět zápasů za sebou vždy s jedním dnem pauzy. Ne každý může chodit na hokej obden a logicky si pak zápasy vybírá. Lev se navíc od Sparty a Slavie výrazně odlišuje v počtu "přespolních" fanoušků, na zápasech jste mohli potkat příznivce ze všech koutů republiky, ale i z ciziny. Ti si samozřejmě vybírají zejména utkání o víkendu."
Nechodili diváci tedy spíš víc na jména soupeře než vlastní hráče? Přitom za Lev nastupovalo také množství hvězd a reprezentantů.
"Určitě i taková skupina patřila mezi návštěvníky Lva. Je přirozené, že chtěli vidět, jak si poradíme se silnými celky či individuálně zdatnými hráči typu Ovečkina nebo Kovalčuka. Jsem ale přesvědčen, že v průběhu sezóny se vytvořila poměrně velká skupina fanoušků, která chodila na většinu zápasů a soupeř u nich nehrál žádnou roli."
Jak během sezony vypadala vaše práce s fanoušky? Po Praze lidé mohli vidět mnoho poutačů. Pořádali jste nějaké další speciální akce, připravovali různé slevové výhody?
"Pořádali jsme soutěže v médiích (rádia, weby), snažili jsme se KHL představit širokému spektru hokejových fanoušků. Na zápase jsme pak fanouška chtěli zaujmout kvalitním hokejem a doprovodným programem. Několikrát v sezóně jsme připravili speciální nabídku vstupného (Movember, Vánoce), speciální cenou jsme se snažili fanoušky také motivovat k návštěvě v období velké kumulace zápasů (pozn. přišel na dva zápasy, na třetí měl vstup zdarma)."
Zkraje sezony byla na zápasech Lva hodně komorní atmosféra, fandil jen malý kotel, ostatní maximálně párkrát zatleskali. Nebylo to pro klub demotivující?
"Je otázka, co kdo od atmosféry čekal. Klub vznikal v květnu, o několik měsíců později ho čekaly první zápasy. V srpnu se začal rodit fanklub, který na sebe postupně nabaloval další příznivce."
Postupně se kulisa zlepšovala. Věřili jste, že se nakonec podaří ze Lva vybudovat slušnou diváckou baštu?
"V průběhu sezóny, s tím, jak se budoval vztah klub-fanoušek, se atmosféra zlepšovala a vyvrcholila v play-off."
Před sezonou neměl Lev prakticky žádnou vlastní fanouškovskou základnu. Jaký posun nastal v tomto směru? Utvořil se už stálý fanklub? Kolik má momentálně členů?
"Máme aktuálně fungující fanklub, který má kolem 120 členů a několik dalších zájemců. Fanklub se během sezóny zformoval natolik, že absolvoval výjezdy do Bratislavy a autobus vyjel i do Rigy. Fanklubový hokejový tým se tam dokonce utkal v regulérním hokejovém zápase s fanklubem místního Dinama a také fanklubem Kazaně."
Co si z této sezony odnášíte na téma "fanoušek" do dalšího ročníku? Na čem bude třeba zapracovat?
"V úterý skončila sezóna, kterou nyní budeme hodnotit jak po stránce sportovní a tak i po marketingové. Čeká nás stále mnoho práce, kdy musíme navázat na práci v letošní sezóně. Odneseme si ale také krásné vzpomínky na chvíle, který tým i fanoušci společně prožili. První letní autogramiádu, slavná vítězství nebo první play-off."