"V brněnské aréně je na ledové ploše 37 různých reklam," rýpl si Miller během přípravného zápasu javorových listů proti Švýcarsku před juniorským světovým šampionátem, který bude hostit Ostrava a Třinec na přelomu roku.
Další zámořští hokejoví fanoušci se k jeho narážce přidali, české reklamy označili dokonce za "brutální", protože pořádně ani není poznat barva ledu.
Co je ovšem pro zámořské fanoušky vizuální smog, je pro tuzemské příznivce hokeje už dávno trpěná nutnost.
"Kluby z extraligy jsou na příjmech z reklamy závislé, reklama u nich tvoří 60-65 procent příjmů," řekla Aktuálně.cz Jana Obermajerová, ředitelka společnosti BPA, která zajišťuje marketing pro českou extraligu. "Naopak v NHL je dominantní příjem ze vstupného," dodala.
I proto už v současnosti v české extralize neexistují pravidla, která by počet reklam a jejich formu nějak výrazněji omezovala. Část log partnerů je navíc povinná, protože jde o sponzory celé soutěže. Ti alespoň souhlasili, aby pozadí jejich reklamy bylo bílé a tolik nerušilo. Žádná závazná pravidla ale extraligové kluby neomezují co se týče jejich partnerů.
Českým fanouškům přehršel reklamy na tuzemských stadionech možná zase až tolik nevadí. "Zkuste si spočítat, kolik reklam je během zápasů NHL a jak jsou dlouhé, to radši budu koukat na hokej na ledě s párminutovou komerční přestávkou, než na hodiny o Old Spice nebo Fordu," vrátil Millerovi na Twitteru úder jeden z českých příznivců.
Pro nadcházející šampionát mohou být zámořští novináři každopádně v klidu. Juniorské mistrovství světa si marketingově pokrývají mezinárodní společnosti, lokální partneři sice dostanou prostor také, ale jen velmi omezeně.