Mikročip na vstupence umožní při vstupu na stadion pořadatelům zjistit, jestli s lístkem přichází opravdu ten, kdo si ho legálně koupil. Překupníci však své klienty uklidňují tvrzením, že je velmi nepravděpodobné, že budou odhaleni.
List International Herald Tribune citoval právního poradce UEFA Jerryho McGratha, podle nějž nová technologie znamená konec černého trhu ve fotbale. Přinesl však i hlas druhé strany. Prodejce americké firmy eBay, která nabízí na internetu vstupenky na nejrůznější zápasy světového šampionátu, prohlásil, že riziko pro kupující je minimální.
Argumentoval tím, že vstupy na stadion budou muset v krátké době projít desetitisíce lidí a že porovnat údaje na vstupence s jejich pasy bude prakticky nemožné. Navíc prý hlavně u méně atraktivních zápasů nebudou mít pořadatelé zájem, aby hlediště bylo zaplněné jen z poloviny.
Mikročipy ve vstupenkách jsou zatím velmi vzácné. Podle International Herald Tribune je používají jen v Realu Madrid a v USA v Atlantě a Filadelfii. Pro světový šampionát je dodala firma Philips, která je jedním ze sponzorů mistrovství a jejíž vklad činí 30 milionů eur. Firma údajně připravuje stejný projekt i pro olympijské hry.
Přes všechna varování zřejmě černý trh se vstupenkami kvete dál. Bezpečnostní agentura Group 4 Securicor ve své pondělní zprávě uvedla, že například lístky, jejichž oficiální cena je kolem 600 eur, jsou na internetu nabízeny za trojnásobek až čtyřnásobek ceny.
Navíc pořadatele zřejmě čeká nejen boj s černým trhem, ale i s právníky, zabývajícími se ochranou osobních dat. Ti zpochybnili právo organizátorů žádat po zájemcích o vstupenky některé osobní údaje. Pozastavují se nad tím, že žadatel musí uvádět například číslo mobilního telefonu a e-mailovou adresu, a vyjadřují obavy, že tyto údaje budou prodány sponzorům.
A protože počet žadatelů mnohonásobně převyšuje počet vstupenek, mohou firmy získat obrovskou databázi potenciálních klientů. Mikročip na vstupence tak může hrát i jinou roli než jen bojovat s černým trhem.