Vítězové MS jsme my, tvrdí Puma a Adidas

ČTK
7. 7. 2006 15:03
Berlín - Nejen Itálie proti Francii, ale také Puma proti Adidasu - to bude finále fotbalového mistrovství světa.
Oficiální míč červnového mistrovství světa Adidas Teamgeist.
Oficiální míč červnového mistrovství světa Adidas Teamgeist. | Foto: Reuters

Šéfové obou německých gigantů vyrábějících sportovní zboží zasednou v Berlíně na čestnou tribunu. Oba tvrdí, že jsou vítězi, ať už finále dopadne jakkoli. Americká Nike se musí spokojit s bojem o třetí místo, na trávníku jako sponzor Portugalska a podle agentury SID i na trhu.

Puma slavila první výhru už před výkopem, protože oblékla nejvíc týmů. Ve hře měla dvanáct zástupců, a i když většina z nich, včetně českého mužstva, brzy vypadla, šéf koncernu Jochen Zeitz se pyšní tím, že emblém se skákající šelmou byl k vidění alespoň na jednom mužstvu v 33 ze 62 dosud odehraných zápasů.

A squadra azzurra ho donesla až do finále, v němž bude mít Puma zastoupení vůbec poprvé v historii. Zeitz se agentuře SID pochlubil, že díky úspěšné kampani vzrostl obrat firmy o 40 procent. 

Adidas sice oblékl jen šest mužstev, ale díky Francii a Německu má zastoupení jak ve finále, tak v zápase o třetí místo. Hlavně v hostitelské zemi byl obrovský zájem o dresy a šéf firmy Herbert Hainer prohlásil, že se jich prodalo více než tři miliony, což je ve srovnání s minulým šampionátem nárůst o sto procent. 

Skutečným trhákem se pak staly míče "Týmový duch", fanoušci si jich koupili víc než 15 milionů. Celkově tak obrat firmy vzrostl ve srovnání s loňským rokem o 30 procent a překročil 1,2 miliardy eur, to je víc než 30 miliard korun. 

Agentura SID píše, že o takových číslech si firma Nike jako třetí největší hráč na fotbalovém trhu může nechat jen zdát. Výsledky prý výrazně poznamenalo brzké vyřazení Brazílie, která byla vlajkovou lodí této značky. Ani investice půl miliardy dolarů do reklamy prý nezabránila tomu, aby výnosy Nike nezůstaly na úrovni roku 2005 nebo dokonce mírně pod ní.

 

Právě se děje

Další zprávy