Fotbalová liga chystá novinku: velkou sobotní show v ČT

Luděk Mádl Luděk Mádl
25. 7. 2012 12:26
Vedení Gambrinus ligy chystá velkou změnu. Pět zápasů by se mělo hrát v sobotu ve stejném termínu.
Foto: Eduard Erben

Praha - Vše pro fanouška, hlásá vedení fotbalové Gambrinus ligy. Ta v pátek roztočí už 20. ročník a chystá velkou změnu.

Tou by měla být organizační změna, která hned pět utkání daného kola nasměruje na sobotní večer. A to tak, aby Česká televize mohla z těchto duelů sestavit atraktivní pořad na principu známém z německého ztvárnění bundesligy.

Páteční zápas bude vysílat nový kanál Novy jménem Fanda, v neděli Nova Sport. Sobota a pondělí patří České televizi.

„A právě se sobotním zápasem, který bude vysílat Česká televize, by ten nový pořad měl být spojený. Zbývající „netelevizní“ zápasy kola by se hrály ve stejném sobotním termínu a po skončení přenosu by z nich ČT odvysílala reportáže. Všechno by glosovaly osobnosti , s nimiž teď jednáme o spolupráci,“ říká Dušan Svoboda, předseda ligového shromáždění.

Je to model, který funguje ve vyspělých zemích

Vše by se mělo rozběhnout po skončení olympijských her v Londýně.

Otázkou je, co by se dělo, kdyby třeba čtyři české týmy hrály ve čtvrtečním termínu Evropskou ligu. Pak by se do nově navrhovaného formátu asi nevešly…

„Je to každopádně model, který funguje ve fotbalově vyspělých zemích, nevymýšlíme nic nového, ale to, co se jinde osvědčilo. Je naším úkolem o tom kluby přesvědčit, obecná shoda už ohledně toho panuje,“ říká Dušan Svoboda.

Ten je zároveň šéfem Ligové fotbalové asociace, jež sdružuje ligové kluby – a má v úmyslu už od příštího ročníku ligovou soutěž plně řídit.

„Zatím je vše v kompetenci Fotbalové asociace ČR, připravuje se smlouva mezi svazem a LFA. Ale už teď můžeme spoustu věcí nastartovat,“ říká Svoboda.

V návštěvnosti se chce liga přiblížit Rakousku

Na mysli má zejména televizní prezentaci, marketing – a další metody, jak dostat fanoušky do hledišť.

„V minulé sezoně jsme zaznamenali průměrnou návštěvu 4710 diváků. To bylo o 250 lidí na zápas víc, než v ročníku předchozím. Chceme se ale dostat na mnohem vyšší čísla, třeba po vzoru Rakouska, které má ohledně fotbalu srovnatelné podmínky jako my,“ dodává Svoboda.

Smlouva s titulárním sponzorem ligy, kterým je pivní značka Gambrinus, vyprší za dva roky. Stejně tak se společností KPS Media, jíž liga prodala svá vysílací práva.

Gambrinus rozjede marketingovou akci  „Za pět gólů Gambrinus za bůra“. Poté, co se jednomu týmu podaří nastřílet soupeři pět branek, dostanou jeho fanoušci voucher na jednu „desítku“ Gambriusu za pětikorunu.

Komplikaci v rozjezdu ligy způsobuje zápas druhého kola Baník Ostrava-Slavia Praha. Na stadionu Na Bazalech se totiž vyměňoval trávník a do ternínu utkání hřiště nebude k dispozici. Zároveň se ve Vítkovicích tamní stadion rekonstruuje a svazová komise zakázala, aby se na něm v tomto stavu duel se Slavií hrál.

„Variantu přehození pořadatelství řády neumožňují. Pokusíme se tam spolu s kluby najít nějaký náhradní termín, ale není to jednoduché. V reprezentačních pauzách ligové zápasy hrát nechceme, kluby proti tomu protestovaly,“ vysvětluje Ivo Lubas, soutěžní ředitel FAČR.

 

Právě se děje

Další zprávy