Ostrava - Tým Bonver Dakar Project míří na Rallye Dakar se třemi vozy, ale zatímco o pilotování Tomáše Vrátného a Artura Ardavičuse je jasno, jezdec třetího vozu zůstává i necelé dva měsíce před startem soutěže hádankou.
Třetí kamion Tatra měl původně řídit Robert Szustkowski, jehož syn Robert Jan v týmu působil loni, ale letos se rozhodl startovat v kategorii osobních automobilů. Ovšem starší z polského rodu kvůli zdravotním problémům na poslední chvíli rozhodl, že se Dakaru nezúčastní.
Překvapením nemá být konce
"O tom, že Robert nemůže závodit, jsme se dozvěděli před několika dny. Měli jsme vše nachystané a připravené, takže jsme rychle museli najít jiné řešení. Oslovili jsme řadu partnerů a obdrželi několik zajímavých nabídek. Jedna z nich ovšem byla výjimečná. Čím, to zatím nemůžu prozradit. Nicméně můžu potvrdit, že na Dakar jedeme se třemi speciály,“ nechal se slyšet Vrátný.
"Chystáme několik překvapení. Představíme se totiž nejenom v kategorii kamionů,“ dodal šéf týmu Bonver Dakar Project před odjezdem na Rallye Dakar 2016.
Ambice? Být v první desítce
Mezi kamiony je i tentokrát jeho cílem umístění v elitní desítce. "Konkurence je rok od roku větší a větší. O vítězství může bojovat pět až deset kamionů a na první desítku může pomýšlet snad pětadvacet účastníků, nicméně my věříme, že v této nabité jezdecké konkurenci obstojíme. Chceme bojovat o první desítku,“ konstatoval Vrátný, jehož navigátorem bude Jaroslav Miškolci a palubním mechanikem šéftechnik týmu Milan Holáň.
Za volantem dalšího závodního speciálu Tatra týmu Bonver Dakar Project se představí zkušený kazašský pilor Ardavičus, který se pyšní třetím místem z Rallye Dakar 2012. Role navigátora se tentokrát zhostí Ignat Falkov, kterého doplní palubní mechanik Filip Škrobánek.